Ahogy Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, már régóta vártak az összeköttetés létrejöttére és végül egy gyönyörű Dreamliner, három osztályos elrendezessel teljesít szolgálatot az útvonalon. Nem is jöhetett volna jobbkor a járatnyitás, hiszen a lengyel légitársaság komoly terjeszkedésbe kezdett Budapesten, utasszáma egy év alatt megduplázódott és hamarosan a LOT lehet a legnagyobb hálózati légitársaság.
A LOT utasait két új transzfer pult, új lounge és az alig egy éve nyílt Pier B szolgáltatásai várják. Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója hangsúlyozta: közel három éve dolgoznak a járatnyitáson, a tárgyalásokat még Jost Lammers-szel, a repülőtér korábbi vezetőjével és Kam Jandu kereskedelmi igazgatóval kezdték el. Most először nyitnak keleti járatot, ami a Nyitott Égbolt egyezmény hiányában a magyar külügyi tárca komoly támogatásával valósult meg. Eleinte heti három járattal indulnak, de nem titkolt cél a járatok napi szintű sűrítése, miközben a LOT nem csupán a magyar, hanem a közép-európai piacon is meghatározó kíván lenni.
Már zajlik a személyzet toborzása, hiszen jövő márciusban további új járatok indulnak, és újabb összeköttetések bejelentése is várható. Magyar Levente a KKM miniszter-helyettese szerint a magyar-lengyel barátság magától értetődik és a Malév kiesése után a LOT vállalta magára a nemzeti légitársaság feladatait. Dét-Koreával először 30 éve vette fel Magyarország a kapcsolatot, és bár a gazdasági kapcsolatok gyorsan fejlődtek,’ nagyon hiányzott a közvetlen járat. Németh Anna az MTÜ vezérigazgató-helyettese szerint a turizmus rekordokat dönt és ez a járat is hozzájárul a további fejlődéséhez. Néhány hete egy dél-koreai turisztikai vásáron népszerűsítették a járatot amely kimondottan pozitív fogadtatásra talált. Jelenleg 1,3-1,6 éjszakát töltenek itt a dél-koreai vendégek de a közvetlen összeköttetésnek köszönhetően ez a remények szerint 2-3 éjszakára növelhető.
Forrás: Turizmus Online