Fokozatosan vezethetik be a német autópályadíjat

Az Európai Bizottság hajlandó megállapodást kötni Németországgal a külföldieket terhelő autópályadíj ügyében, javaslata szerint fokozatosan kellene bevezetni a díjfizetési rendszert - írta szerdán a Die Welt.

A német lap online kiadásában megjelent beszámoló szerint Brüsszelnek nincs kifogása az ellen, hogy Németországban úthasználati díjat vetnek ki, mert számos más uniós tagállamban is fizetniük kell az autósoknak, de a hátrányos megkülönböztetés tilalmára hivatkozva elutasítja a német megoldást, amelynek alapján végeredményben csak a külföldiektől szednének be pénzt az autópályák használatáért.
A bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker már be is jelentette, hogy kötelezettségszegési eljárás indul Németország ellen, ugyanakkor a Die Welt szerint a testület hajlandó kompromisszumot kötni.

A brüsszeli elképzelés szerint az autópálya-hálózatot fokozatosan tennék fizetőssé, így a nagyvárosok körüli autópályák használatáért egyelőre nem kellene fizetni. Ezzel a megoldással jobban függetlenedne egymástól a rendszert alkotó két törvény, amelyeket a köztársasági elnök még nem írt alá, ezért az Európai Bizottság hivatalosan még nem is emelhetett kifogást ellenük. Az egyik az autópályákra és szövetségi főutakra (Bundesstraße) vonatkozó úthasználati díj 2016. január 1-jei bevezetéséről rendelkezik, azzal a megkötéssel, hogy a külföldieknek csak az autópályák használatáért kell fizetniük. A másik törvény értelmében a Németországban üzemben tartott gépkocsik tulajdonosai az úthasználati díj összegének megfelelő kedvezményt kapnak a gépjárműadóból. Így végeredményben a külföldiekkel autópályadíjat fizettetnek, a német autósokra pedig nem hárul újabb teher, ami a bizottság megítélése szerint a nem német uniós állampolgárok jogellenes diszkriminációját jelenti.

Az Európai Bizottság egyelőre egyeztet az ügyben a berlini közlekedési minisztériummal. A bizottság "intenzív kapcsolatban áll a német hatóságokkal" - mondta a brüsszeli testület egy szóvivője a Die Weltnek.

A közlekedési tárca adatai szerint a díjfizető rendszer kiépítése 447,9 millió euróba kerül. Ez mind kidobott pénz lehet, ha nem sikerül megállapodni Brüsszellel és Németországot végül elmarasztalják az autópályadíj miatt - mutatott rá a német lap.

A tervek szerint az éves úthasználati díj a motor nagyságától és környezetvédelmi besorolásától függően átlagosan 74 euró (23 ezer forint) lesz. A külföldi autósok tíz napra vagy két hónapra is vásárolhatnak elektronikus matricát 5 és 30 euró közötti összegért. A közlekedési minisztérium szerint az államháztartásnak évente 500 millió euró körüli nagyságú bevétele lesz az úthasználati díjból.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.