Folytatódik az Air France kabinfelújítási programja

A Boeing 777-200ER típusok kabinfelújítása után újabb szélestörzsű repülőgép várja júliustól az eddiginél is nagyobb kényelemmel az utasokat. Az Airbus A350-900-asok fedélzetén suite kialakítású üzleti osztály, valamint kiváló minőségű szövetek, burkolatok és alapanyagok szolgálják a minél kényelmesebb repülést.

Az Air France az elmúlt évben hirdette meg kabinfelújítási programját, amelynek részeként új business osztályú kabinterméket mutatott be, illetve megkezdte 12 darab Boeing 777-200ER típusú gépének teljes átalakítását. A közelmúltban a hamburgi Aircraft Interiors Expo szakkiállításon jelentette be a légicég, hogy a programba az Airbus A350-900-asokat is bevonják. Ebből a típusból összesen 41 példányt vásárolt, 20-at pedig már át is vett az Air France, a még átadás előtt álló repülőgépeket már az új kabinnal szerelik fel. Az első ilyen példány júliusban áll majd szolgálatba. Ezeken a repülőgépeken összesen 48 üzleti, 32 premium economy és 212 economy osztályú ülés lesz.

Mindegyik utazási osztályon elérhető az Air France Connect, a légitársaság wifi szolgáltatása: az alap csomag díjmentes, de korlátozott sávszélességű böngészést tesz lehetővé.

Az üzleti osztályon teljesen sík ággyá alakítható, 53 cm széles ülések, zavartalan magánszférát biztosító, automata ajtókkal ellátott suite elrendezés és az eddigi legnagyobb, 20 hüvelyk képátmérőjű, 4K felbontású, tükröződésmentes érintőképernyő várja az utasokat. Mindegyik ülés folyosókapcsolatos, az ülőhelyek kialakításához pamutot, csiszolt alumíniumot és francia cserzésű bőrt használtak fel.

A személyes tárgyak elhelyezésére szolgáló rekeszek mellett a kényelmet szolgálja még a zajszűrős fejhallgató, Bluetooth kapcsolaton keresztül pedig személyes elektronikai eszköz is csatlakoztatható a rendszerhez. Ezeket az eszközöket USB-A, USB-C és vezeték nélküli töltő segítségével is fel lehet tölteni. Az ülések beállítását és a „ne zavarjanak" funkciót, valamint a fedélzeti szórakoztató rendszert külön érintőképernyőről lehet kezelni. Az üléseket a Mark Collins tervezte az Air France számára és a Stelia gyártotta őket.



A prémium economy osztályon 32, a Collins Aerospace által gyártott, teljesen új tervezésű, 48 cm széles ülésekben foglalhatnak helyet az utasok. Ezeknél a helyeknél 94 cm-es lábteret biztosítanak, a háttámla 121 fokban dönthető. A beépített párnákat a nagyobb kényelem érdekében újratervezték, a fejtámla négyféleképpen állítható. A csomag részét képezi a zajszűrős fejhallgató, valamint az USB-A és USB-C csatlakozók.

Az economy osztályon található, 46 cm széles, 119 fokban dönthető 212 ülést a Safrannal közösen fejlesztette ki az Air France. A háttámla ergonómikus kialakítású, a deréktámasz az eddigieknél kényelmesebb, jobb kialakítású. A korábbiakhoz képest két újdonság is található: háttámlába integrált okostelefon/táblagéptartó áll rendelkezésre, valamint az USB-C port mellett már USB-A csatlakozó is elérhető. A prémium turista és turista osztályon is 13,3" átmérőjű, 4K felbontású, tükröződésmentes képernyőkön keresztül érhető el a fedélzeti szórakoztató rendszer, amelyhez szintén elérhető a Bluetooth-csatlakoztatás funkció, így saját fejhallgatót is lehet használni.







Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.