A szervezet összegzése szerint tavaly 1,4 millió, nyugati építésű repülőgéppel teljesített légi szállításra jutott egy baleset. Összehasonlításul, 2008-ban még 1,2 millióra esett egy baleset. Lefordítva az adatot a veszteségek rátájára, tavaly egymillió járatra jutott 0,71 halálos baleset. A rekordot 2006-ban jegyezték, az IATA szerint akkor egymillió járatra 0,65 halálos baleset jutott. Ma a repülőgép a legbiztonságosabb közlekedési eszköz, de a biztonság további fokozásához az adatok körültekintő elemzésére van szükség - állapította meg az IATA vezérigazgatója, Giovanni Bisignani.
"Meg kell értenünk a kiindulási alapul szolgáló biztonsági kockázatok trendjét, nem csak az évente előforduló néhány balesetből, hanem az évente több millió biztonságos légijárat adatainak összegzéséből és elemzéséből" - mondta Bisignani, hozzáfűzve, hogy az ágazat úgy növelte a biztonság mértékét az elmúlt évtizedben, hogy közben a légitársaságok évi átlagos összesített vesztesége elérte az ötmilliárd dollárt.
Tavaly egyébként az IATA kötelékébe tartozó mintegy 230 légitársasággal 2,3 milliárd ember repült 35 millió járaton. A nyugati típusú gépekkel a balesetek száma 19 volt, míg az összessel, beleértve a keletieket is, 90 baleset fordult elő. Az összes fajta gép balesete közül 18 követelt halálos áldozatot szemben az egy évvel korábbi 23-mal, viszont a halottak száma 502-ről 685-re emelkedett. Afrikában és a Közel-Keleten fordult elő a legtöbb baleset. Észak-Ázsia, Latin-Amerika és a FÁK országaiban tavaly nem történt nyugati géppel baleset. (MTI)