A Forbes most megjelent 100-as listáján 36. helyet elfoglaló orosz üzletember (vagyona 16,8 milliárd dollár) megvásárolta a Sky Expressz és a Kuban Airlines cégeket és ezek egyesítését tervezi.
Az előbbi céget az ex-Malév tulajdonos Borisz Abramovics alapította és ez Oroszország első fapados légitársasága, a Kuban pedig elsősorban Dél-Oroszország légi forgalmában terjeszkedik. A Sky – amely a helyi célpontokon kívül Spanyolországba, Görögországba, Törökországba és Montenegróba is indít járatokat - tavaly 2 millió utast szállított, a krasznodari központú Kuban Airlines pedig félmilliót. Ez utóbbi igazgatóságába választották be az elmúlt héten Leonov Pétert, a Malév korábbi vezérigazgatóját, aki ma is részt vesz a Malév igazgatóságának ülésein a 3 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Air Bridge képviseletében.
Az orosz milliárdos Gyeripaszka nem csupán légitársaságot vesz – ez ugyanis csak része lesz épülő légi-birodalmának. Ennek alapja a Rusal elnevezésű alumínium cége, de a hatalmas ipari konglomerátum mellett érdekeltségi körébe tartozik az egykori Tupoljev és IL repülőgépgyárak egyesítéséből létrehozott orosz repülőgép gyár is. A portfoliót oroszországi repterek teszik teljessé: egy sor regionális reptér mellett ide tartozik a szocsi légikikötő. ( Mint ismeretes Szocsi lesz a 2012-es téli olimpia színhelye.)
A most egyesülő két légitársaság a közelmúltban teljesen felújított moszkvai Vnukovó repteret használja. A flotta zömét Boeing 737-esek (300-as, 500-as és 700-as) gépek alkotják – a Kuban Airlines flottában még néhány Jak 42-es is „szolgál”, de ezeket fokozatosan vonják ki a forgalomból. A Boeingek szervizelését korábban a Malév-leánycég Aeroplex végezte a másik moszkvai reptéren Domogyedovóban. Ezt a bázis ugyan bezárták, de elképzelhető, hogy az új légi cég flottáját a budapesti Aeroplex bázison szervizelik majd.