A járat heti 11 alkalommal közlekedik majd. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: az Alitalia meggyengülése miatt feladta Malpensa-i bázisát, így a repülőtér vezetősége képes volt olyan árakat adni a fapadosnak, melynek köszönhetően a mostani árszinten tudja a légitársaság repülni a Budapest-Milánó útvonalat.
Hetente kétszer repülnek Várnába nyártól. Váradi elmondta: meglévő burgaszi járatuk bővítése illetve egy várnai járat nyitása között ingadoztak végül utóbbi mellett döntöttek az igények felmérését követően.
Mallorca-i járatuk szintén hetente kétszer közlekedik majd az igényeknek megfelelően. A kapacitást pedig biztosítja a Pisa-i járat megszűnte, melyet a kereslet már nem indokolt - tudtuk meg.
A Wizz Air Budapestről 20 dél európai célállomást repül, mely 80%-a a fővárosból elérhető dél-európai úti céloknak.
A járatok ezentúl a Ferihegy 2-ről
üzemelnek. Mint arról korábban beszámoltunk, szerdára bezárták a Ferihegy 1-es terminált. Váradi József józan döntésként kommentálta a bezárást. Elmondta: Malévval vagy Malév nélkül a Ferihegy utasforgalmi kapactiásai meghaladták az igényeket. Mit több, a Budapest Airport utóbbi időkben pénzügyi nehézségekkel, veszteségekkel küzd - tette hozzá. Ugyanakkor úgy vélte: a kettes terminálokra történő átköltözésnek nem lesz költségfelhajtó hatása, emiatt nem hullik ki légitársaság. A kialakult helyzet miatt a Budapest Airport is átgondolja költségstruktúráját. „Az nem pálya, hogy felépítenek egy Sky Court-to 130 millió euróért, amiért mindenki fizet. Mi ezt nem kértük” - tette hozzá Váradi.
A kétoldalú szerződésekkel szabályozott járatokról szólva Váradi elmondta: az ügyben előrelépés nem történt, gyaníthatóan a kormányzat egy új nemzeti légitársaság felállításhoz tartogatja szerződés adta kijelöléseket. Ismeretes, hogy a Malév leállását követően a Wizz Air bejelentette moszkvai és kijevi járatnyitási szándékát.
Megtudtuk: a Debrecen-London járat iránti kereslet lényegesen jobban alakul, mint ahogy azt a légitársaság várta. Így még az is elképzelhető, hogy egy-két hónap múlva újabb bejelentések következhetnek Debrecennel kapcsolatban - tájékoztatott Váradi József.
2012 nyarán olcsóbb lesz repülni, mint 2011-ben - jósólta meg a közeli jövőt a vezérigazgató. Hozzátette: idén kiélezett verseny várható, továbbra is a torta felosztása zajlik. 2013-ra visszaáll minden a régibe, konszolidálódik a piac - mondta.