1. A Budai vár és a Margitsziget tabu. Gyerekkorunk óta ismerjük a sziget saját közlekedési eszközét (Bringóhintó) – így nem is kell oda több jármű. Az ok prózaian egyszerű: asziget elsősorban a családi élet színtere, amitől persze még közlekedhetnének arra, de a „békés társadalmi együttélés” jegyében talán mindenkinek jobb, ha ez háborítatlanul így is marad.
2. Egyik járművel sem szabad elhagyni Budapestet. Ez a segédmotoros kerékpárokra, így például az ogremobilokra mindenképp igaz. A hatályos KRESZ szabályok szerint lakott területen kívül láthatósági mellényt kell viselnie a jármű vezetőjének (ami nem része a mellékelt felszerelésnek), valamint pl. autópályára, autóutakra kifejezetten tilos ráhajtani.
3. A bukósisak használata kötelező. A közút veszélyes üzem: bármikor történhet nem várt eset, ilyenkor pedig a legjobb, ha testi épségünk is védve van a nem kívánatos behatásokkal szemben.
4. Ha lemerült, ne akarjuk tölteni, azt majd elintézik a azakemberek! Részben arra szolgál a bérleti díj, hogy cserébe a szolgáltató, akitől béreljük a járművet, feltöltve és tisztán tartsa forgalomba azt – ami persze neki is jogos érdeke.
5. Az alkohollal szemben zéró a tolerancia. Az összes szolgáltató azonban egységfrontba tömörül – ahogy a közlekedésben résztvevő más szereplők, vagy éppen „felügyeleti szervek” is – senki sem tolerálja az ittas vezetést.
6.A járda a gyalogosoké, a biciklisáv pedig a bicikliseké. Nem nehéz belátni, hogy egy 45 km/h-val száguldó jármű mennyire veszélyes a sokkal lassabban haladókra. Cserébe viszont a buszsávokban haladva (ez szabályos) nagyon gyorsan lehet haladni. Csak akkor lehetünk biztonságban, ha mások is biztonságban vannak tőlünk.
7. Nem kell órákat parkoló kereséssel tölteni – de a jó illem fontos. Segédmotorral szinte bárhova lehet parkolni a járdán, de néhány szabályt mindenképp tartsunk be: hagyjunk legalább 1,5 méternyi helyet, hogy legyen elegendő mozgástér egy babakocsinak is, ne állítsuk a robogót az üzletek bejárata elé, vagy képezzünk belőle bármilyen akadályt.
Már ennek a 7 pontnak a betartásával is élhetőbb, közösebb lehet az e-közlekedés.