A légitársaság, amely 2015 májusa óta repül a magyar és a kínai főváros között, a nyári időszakban heti négy, télen pedig heti három alkalommal közlekedik. A gép Budapestről 9,5 óra alatt ér Pekingbe, a visszaút azonban tovább tart, mivel az Airbus A330-200-as típusú repülőgép leszáll a fehérorosz fővárosban, Minszkben is. Szakértők szerint a járat a minszki kitérő nélkül még népszerűbb lenne, hosszabb távon elképzelhető, hogy közvetlenül közlekedik majd Budapest és Peking között.
Ugyanakkor a magyar turizmusdiplomácia azt szeretné elérni, hogy más kínai nagyvárosokból - például Sanghajból és Kunmingból - is érkezzenek hozzánk járatok.
A prezentáción Liu Cheng úrtól, a CNTA idén tavasszal megnyitott budapesti regionális irodájának vezetőjétől megtudtuk, hogy a Kína és Magyarország közötti turistaforgalom szépen fejlődik, bár meglehetősen aszimmetrikus: míg tavaly Kínából 125 ezren érkeztek hozzánk, addig hazánkból 20 ezer utaztak az ázsiai országba.
2016 nyarán az Air China Csoport (beleértve Air China Cargo, Shenzhen Airlines, Macau Airlines, Beijing Airlines, Dalian Airlines, Air China Inner Mongolia, kivéve Shandong ésTibet Airlines) 603 repülőgépből álló flottát üzemeltetetett. A gépek átlagéletkora 6,26 év, ami a világon az egyik legalacsonyabb. A flottában 94 szélestörzsű gép szerepel. Az Air China 98 nemzetközi, 16 regionális és 263 kínai belföldi útvonalon üzemeltet járatokat, így 173 várost köt össze a világ 39 országban. A heti járatszám 7700, a teljes üléskapacitás 1,47 millió.
A CNTA a kiutazó turistaforgalom fellendítése érdekében novemberben nagyszabású tanulmányutat rendezett, amelyen a közép- és kelet-európai régió 50 újságíróját látták vendégül 10 napon keresztül. A meghívottak Peking és Sanghaj felfedezése mellett eljuthattak Jünnanba, Csengduba és a legendás agyagkatonák birodalmába, Xianba. Munkatársunk a jünnani túrán vett részt, élménybeszámolóját hamarosan olvashatják online felületünkön.
A kínai kultúráról és az ország legfontosabb látnivalóiról a CNTA munkatársa, Kozjek-Gulyás Anett adott érdekfeszítő beszámolót.
Kína adminisztratív eszközökkel is igyekszik vonzóbbá tenni az országot a külföldi turisták számára. Pekingben ez év elején vezették be 72 órás vízummentes útmegszakítás lehetőségét. Ezzel azok a turisták élhetnek, akiknek van érvényes jegyük a továbbutazáshoz. Hsonló könnyítés lépett életbe Sanghajban is. Fontos tudni, hogy a 72 órás tartózkodás semmilyen körülmények között nem hosszabbítható meg.
Az Air China azon kevés légitársaság közé tartozik, amely a világ mind a hat lakott kontinensére üzemeltet járatot – hallhattuk a rendezvényen Yan Jianshu asszonytól, a légitársaság budapesti irodájának vezetőjétől. Kínában jóformán az összes jelentősebb város elérhető gépeiken, de Ázsia, Észak-Amerika és Nyugat-Európa legtöbb nagyvárosába is repülnek. A magyar utasok számára érdekes lehet például Peking és Hawaii közötti járatuk.
Mint megtudtuk, honfitársaink többsége továbbutazik Pekingből, sokak végcélja Kína legfejlettebb keleti partvidéke, Hangcsou, Ningbo és Sencsen. Az Air China első közép-európai járata a budapesti volt, idén szeptember óta azonban Varsóba is közlekednek.
A rendezvény végén a meghívottak ízelítőt kaptak azokból az ízekből, amelyek a légitársaság budapesti járatával utazókat várják a fedélzeten.