Hat héten belül repülni fog az új magyar légitársaság – állítja a tulajdonos

Július 11-én adott interjút az egyik sri lankai tévécsatornának Rohan Nanayakkara, a RonanAir Légiközlekedési Kft. egyedüli tulajdonosa, ahol elmondta, hogy hat hét múlva már repülhetnek az új magyar légitársaság gépei.

Amint arról korábban már beszámoltunk, Colombóban 24 éve tiszteletbeli magyar konzulként tevékenykedik Rohan Nanayakkara. Ő a tulajdonosa a Ronan Airnek, amely hamarosan 22 városba repülne Budapestről. Az R-Group weboldalán található egy dokumentum, mely szerint a projekt az ázsiai régiót, Afrikát és Közép-Európát fogja kiszolgálni, és mind rövid, mind hosszú távú járatokat üzemeltetni fog Budapestről. Ázsia és Közép-Európa között Budapestet használnák bázisként személy- és teherszállításra egyaránt, de egy, a weboldalukon megjelent útvonaltérkép szerint Budapestről számos dél-európai üdülőváros is elérhető lenne.

Az interjúban a tiszteletbeli konzul elmondja, hogy örömmel mondott igent, amikor felhívták, hogy segítsen létrehozni egy új magyar légitársaságot. Majd hozzáteszi, hogy a folyamat nem volt egyszerű, hiszen 13 évig tartott. De immár minden akadály elhárult, a cég be van jegyezve. Az összes hatóság és magyar kormányzat is támogatja a légitársaságot, ugyanakkor anyagi támogatást nem kap senkitől, csak az én saját cégei fektetnek bele – hangzott el az interjúban.

„Nagyon sok támogatást kaptam a magyar miniszterelnöktől, a parlament elnökétől és Szíjártó külügyminisztertől, mindannyian sokat segítettek, kértek, hogy ne hagyjam abba. De most végre sikerült” – emlékezett vissza a cég indulására Nanayakkara.

„Hat héten belül repülni fogunk!” – állította a konzul a július 11-én adásba került interjúban, ennek ellenére meglehetősen kevés konkrétumot osztott meg a nézőkkel. Az kiderült, hogy a Ronan Airlines menetrendszerinti légitársaság lesz, 22 városba repül majd hetente, az első fázisban európai úti célok, a másodikban a Közel-Kelet és Ázsia, a harmadikban pedig Észak-Amerika városai felé.

„Magyarországnak tökéletes az elhelyezkedése, ideális turisztikai és cargo hubként is” – mondta Nanayakkara. Elsősorban olyan városokba repülnek, ahová nagy utasszállítókkal nem érdemes repülni. Megfelelő típusú repülőgép, megfelelő desztinációválasztás, megfelelően képzett szakemberek és biztonság – ez a siker titka a légitársaság alapítója szerint.

A fentiek után elég meglepő, hogy jelenleg sem a Facebook-oldaluk, sem a légitársaság aloldala sem elérhető.

A cég honlapján korábban megtalálható volt egy térkép, amely szerint a légitársaság repülne többek között Splitbe, Várnába, Ljubljanába és Vilniusba is. Összesen 14 ország lenne elérhető terveik szerint Magyarországról. Érdekesség, hogy Budapesten kívül Pécsről és Debrecenből is indítanának járatokat. Menetrend, illetve konkrét információ arról, hogy ezek a járatok mikor indulnának, nem található meg az oldalon. Az sem derül ki, hogy hány darab és milyen típusú repülőgépből áll a tervezett légitársaság flottája.

A honlapon ugyanakkor álláshirdetések is voltak, ahol fedélzeti legénységet toboroznak, például pilótát is egy ATR 72-500 tipusú géphez. Az olasz Alenia által gyártott ATR-ek a turbólégcsavaros osztály kedvelt típusai. A cseh CSA flottájában a típus kisebb és nagyobb változatai repülik a regionális, prágai hub-ján át a CSA SkyTeam szövetségi tagsága révén a fél világra ráhordó járatait.

A televíziós interjút itt

{youtube|id=-T0omIZIC4U}

 


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?