Hat héten belül repülni fog az új magyar légitársaság – állítja a tulajdonos

Július 11-én adott interjút az egyik sri lankai tévécsatornának Rohan Nanayakkara, a RonanAir Légiközlekedési Kft. egyedüli tulajdonosa, ahol elmondta, hogy hat hét múlva már repülhetnek az új magyar légitársaság gépei.

Amint arról korábban már beszámoltunk, Colombóban 24 éve tiszteletbeli magyar konzulként tevékenykedik Rohan Nanayakkara. Ő a tulajdonosa a Ronan Airnek, amely hamarosan 22 városba repülne Budapestről. Az R-Group weboldalán található egy dokumentum, mely szerint a projekt az ázsiai régiót, Afrikát és Közép-Európát fogja kiszolgálni, és mind rövid, mind hosszú távú járatokat üzemeltetni fog Budapestről. Ázsia és Közép-Európa között Budapestet használnák bázisként személy- és teherszállításra egyaránt, de egy, a weboldalukon megjelent útvonaltérkép szerint Budapestről számos dél-európai üdülőváros is elérhető lenne.

Az interjúban a tiszteletbeli konzul elmondja, hogy örömmel mondott igent, amikor felhívták, hogy segítsen létrehozni egy új magyar légitársaságot. Majd hozzáteszi, hogy a folyamat nem volt egyszerű, hiszen 13 évig tartott. De immár minden akadály elhárult, a cég be van jegyezve. Az összes hatóság és magyar kormányzat is támogatja a légitársaságot, ugyanakkor anyagi támogatást nem kap senkitől, csak az én saját cégei fektetnek bele – hangzott el az interjúban.

„Nagyon sok támogatást kaptam a magyar miniszterelnöktől, a parlament elnökétől és Szíjártó külügyminisztertől, mindannyian sokat segítettek, kértek, hogy ne hagyjam abba. De most végre sikerült” – emlékezett vissza a cég indulására Nanayakkara.

„Hat héten belül repülni fogunk!” – állította a konzul a július 11-én adásba került interjúban, ennek ellenére meglehetősen kevés konkrétumot osztott meg a nézőkkel. Az kiderült, hogy a Ronan Airlines menetrendszerinti légitársaság lesz, 22 városba repül majd hetente, az első fázisban európai úti célok, a másodikban a Közel-Kelet és Ázsia, a harmadikban pedig Észak-Amerika városai felé.

„Magyarországnak tökéletes az elhelyezkedése, ideális turisztikai és cargo hubként is” – mondta Nanayakkara. Elsősorban olyan városokba repülnek, ahová nagy utasszállítókkal nem érdemes repülni. Megfelelő típusú repülőgép, megfelelő desztinációválasztás, megfelelően képzett szakemberek és biztonság – ez a siker titka a légitársaság alapítója szerint.

A fentiek után elég meglepő, hogy jelenleg sem a Facebook-oldaluk, sem a légitársaság aloldala sem elérhető.

A cég honlapján korábban megtalálható volt egy térkép, amely szerint a légitársaság repülne többek között Splitbe, Várnába, Ljubljanába és Vilniusba is. Összesen 14 ország lenne elérhető terveik szerint Magyarországról. Érdekesség, hogy Budapesten kívül Pécsről és Debrecenből is indítanának járatokat. Menetrend, illetve konkrét információ arról, hogy ezek a járatok mikor indulnának, nem található meg az oldalon. Az sem derül ki, hogy hány darab és milyen típusú repülőgépből áll a tervezett légitársaság flottája.

A honlapon ugyanakkor álláshirdetések is voltak, ahol fedélzeti legénységet toboroznak, például pilótát is egy ATR 72-500 tipusú géphez. Az olasz Alenia által gyártott ATR-ek a turbólégcsavaros osztály kedvelt típusai. A cseh CSA flottájában a típus kisebb és nagyobb változatai repülik a regionális, prágai hub-ján át a CSA SkyTeam szövetségi tagsága révén a fél világra ráhordó járatait.

A televíziós interjút itt

{youtube|id=-T0omIZIC4U}

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.