A kanadai légi fuvarozó 33 darab 8-as és 28 darab 9-es variánst rendelt meg Everettből, és opciót szerzett további 18 és jogot másik 30 737 MAX vásárlására. Az Air Canada jelenlegi keskenytörzsű flottájának lecserélésére használja a gépeket, számításaik szerint mintegy 20 százalékkal csökkentik ezzel az egy utasra jutó költségeket.
Az Air Canada keskenytörzsű flottájában jelenleg nem szerepel a Boeing, a rivális európai Airbus A320-as típuscsaládját üzemeltetik: 78 ilyen gépük van.
A 737 MAX a jelenlegi 737 Next Generation továbbfejlesztett változata, amelyet a CFM International új, a jelenleginél mintegy 10 százalékkal takarékosabb Leap hajtóművekkel és speciális, kettős tollazatú szárnyvégekkel szerelnek fel. A típus első tesztpéldányai várhatóan 2016-ban szállnak fel, az első kereskedelmi repülést 2017 harmadik felére tervezik. A gépekre eddig közel 1800 megrendelés érkezett.
Forrás: MTI