A MÁV tájékoztatása szerint olyan dolgok lesznek, hogy expresszvonatok közlekednek óránként, a menetidő 25 perccel csökken. Nagykanizsára – TÓPART néven – változatlan budapesti indulási idővel. A BALATON expresszvonatok Keszthelyig járnak, a tavalyi induláshoz képest egy órával eltolva.
Ezen a nyáron is maradnak a már megszokott fantázianevű járatok, a KÉK HULLÁM, a TEKERGŐ, a KATICA, a Siófoki FLIRT, a DÉLIàPARTI, a BALATON Expressz, az Ezüstpart Expressz, az Aranypart Expressz, az Aranyhíd Expressz és az éjszakai Bagolyvonatok.
Szombaton és vasárnap reggel a Balaton felé, délután Budapest irányába érdemes a Siófoki FLIRT sebesvonatot választani, amely a déli-parti sebesvonatoknál gyorsabb és kényelmesebb, és idén megáll Balatonaliga állomáson is.
A Siófoki FLIRT menetideje mindössze 1 óra 6 perc a Kelenföld–Szabadifürdő szakaszon. Hétvégenként Budapest–Siófok között 90 darab személyszállító vonat közlekedik.
Tavaly nyáron közel 2 százalékkal nőtt a kerékpárszállítás. A tapasztalatokhoz igazodva a vasút jelentősen növeli bizonyos vonatok kerékpárszállítási kapacitását és bővíti a kötelező kerékpárhelyjegy-váltással közlekedő vonatok számát. A megnövelt kerékpárszállító kapacitással induló vonatokon nagy befogadóképességű bicikliszállító kocsik közlekednek, ezekre nem kell kerékpárhelyjegyet váltani.
Aki meg a Balcsinál nagyobb vízre vágyik, az a SEA←YOU vonatokkal juthat el az Adriára. A vonatok Budapestről este inudlnak, és másnap reggel már az alig 500 kilométerre fekvő szlovén vagy a horvát tengerparton ébrednek az utasok.
Még valami: az egyes balatoni vasútállomások utasforgalma akár meg is tízszereződhet nyaranta. 2017 nyarán a Balaton parton 1 437 ezren utaztak vonattal, 113 ezerrel többen, mint egy évvel korábban, 8,6%-os növekedés.