Hova fejlődik Magyarországon a Lufthansa-csoport?

Ha azt nézzük, hogy a Budapestről üzemelő hagyományos légitársaságok versenyét nem először nyerte meg a Malév csődje óta, nagyon nincs hova. Ennek ellenére nem ülnek nyugodtan a babérjaikon - derült ki egy sajtóbeszélgetés során.

Könnyen beszél az, aki öt légitársasággal (Lufthansa, Austrian, Brussels Airlines, Swiss, Eurowings) van jelen a piacon - cöccöghetnénk. De a verseny élezett, a tavalyi 1,137 millió utasért meg kell az európai légiközlekedés nehézsúlyú szereplőjének is küzdeni. 2015. első 7 hónapjában 4 százalékkal több utast szállítottak Magyarországról tavalyi év azonos időszakához képest - mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője.

A vezércsillag továbbra is tavalyi 692 699 utassal a Lufthansa. Az utasokért folytatott versengésbe azzal a 3 milliárd millió euróval szálltak be, amit egyebek mellett gépeik utasosztályainak - új business class és a premium economy bevezetése - megújítására, a szolgáltatások javítására költött. Céljuk a világ prémium légitársaságai közt maradni. Ehhez elengedhetetlen egy első osztály, amit a Lufthansa a jövőben csak az A380-as és Boeing 747-800-as gépein tart meg - tájékoztatott Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport közép-európai vezetője mindezt azzal a meglepő adattal toldotta meg, hogy csoport szinten 56, míg az LH esetében 85%-kal nőtt az osztály magyar utasainak száma.

Az LH-csoport kihívói kevésbé meglepő módon leginkább az Arab-öböl légitársaságai. Magyarországi számaikat a délkelet-ázsiai útvonalakon befolyásolja utóbbiak egyre erősödő piaci jelenléte. Inkább az economy-utasok csábulnak át - tudtuk meg Birlenbachtól. Szerinte a business-utasok ezeken az útvonalakon is vállalják a nyugat-európai átszállással járó plusz menetidőt cserébe egy Münchenből vagy Frankfurtból induló éjszakai járat kényelméért.

A magyarországi utasok 37%-a indul útnak üzleti motivációval - jegyezte meg Kisch hozzátéve, hogy közülük többen is a turistaosztályt választják. Különösen az európai útvonalakon.

„Nincs még egy része a világnak, ahol annyi fapados légitársaság van, mint Európában” - állapította meg Heike Birlenbach. Ebbe a meccsbe a csoport a megszűnő Germanwings helyébe lépő, megújult Eurowings-zel száll be. Tervek szerint Európa 3. legnagyobbjává kívánnak válni a Ryanair és az easyJet mögött. Bár a Ryanair továbbra sem tett le a hosszú távú járatok tervéről, a Eurowings meg is lépte azt. De nem hűbelebalázs módon: a Lufthansa-Turkish Airlines közös gyerek Sun Express-től wet lease-ben üzemeltetett A330-asok próbaüzem lesznek. Ha nem jött be, mennek vissza személyzetestől - magyarázta Birlenbach.


Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok

Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok 

A rendőrség háromféle műszerrel mér – íme a különböző módszerek.
Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait

Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait 

Annak érdekében, hogy nyáron, a Balaton felé, és onnan Budapest irányába tartó hétvégi csúcsforgalomban legalább emiatt ne legyen fennakadás.
Wizz Air: azonnali járattörlések Tel-Aviv és Amman irányába

Wizz Air: azonnali járattörlések Tel-Aviv és Amman irányába 

A légitársaság bejelentette, hogy azonnali hatállyal, egyelőre június 20-ig, felfüggesztette a Tel-Avivba és Ammanba irányuló járatait.
Izrael: teljes légtérzárlat és járattörlések sora a péntek hajnalban kipattant izraeli-iráni konfliktus miatt

Izrael: teljes légtérzárlat és járattörlések sora a péntek hajnalban kipattant izraeli-iráni konfliktus miatt 

Izrael lezárta légterét – a Ben Gurion repülőtérre, és egész Izrael fölé nem engednek fel- vagy leszálló gépeket a hatóságok.
Lezuhant egy indiai utasszállító 242 emberrel a fedélzetén – egy túlélőt kórházban ápolnak

Lezuhant egy indiai utasszállító 242 emberrel a fedélzetén – egy túlélőt kórházban ápolnak 

A gépen 242 fő utazott (230 utas, 12 főnyi személyzet), akik közül 169 indiai, 53 brit, 7 portugál és 1 kanadai állampolgár volt.
Mol Bubi: új elektromos kerékpárok érkeznek

Mol Bubi: új elektromos kerékpárok érkeznek 

És a BKK kivezeti a féléves Mol Bubi-bérletet.
Bővíti hálózatát az airBaltic

Bővíti hálózatát az airBaltic 

A bővítés több utazási lehetőséget kínál az utasoknak a téli szezonban.
Csökkenő nyereség  és kihívások a Wizz Airnél

Csökkenő nyereség és kihívások a Wizz Airnél 

A légitársaság még az elemzői várakozásnál is gyengébb üzemi eredménnyel zárta pénzügyi évet.
Miképp lehet kerekesszékeseknek Amerikába utazni?

Miképp lehet kerekesszékeseknek Amerikába utazni? 

Nem csak az idősekről van szó: az Egyesült Államokban több százezren szenvednek fiatalon is olyan kórokban, amelyek – sokszor egész életükre – akadályozzák a mozgásukat vagy tájékozódásukat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.