Hova fejlődik Magyarországon a Lufthansa-csoport?

Ha azt nézzük, hogy a Budapestről üzemelő hagyományos légitársaságok versenyét nem először nyerte meg a Malév csődje óta, nagyon nincs hova. Ennek ellenére nem ülnek nyugodtan a babérjaikon - derült ki egy sajtóbeszélgetés során.

Könnyen beszél az, aki öt légitársasággal (Lufthansa, Austrian, Brussels Airlines, Swiss, Eurowings) van jelen a piacon - cöccöghetnénk. De a verseny élezett, a tavalyi 1,137 millió utasért meg kell az európai légiközlekedés nehézsúlyú szereplőjének is küzdeni. 2015. első 7 hónapjában 4 százalékkal több utast szállítottak Magyarországról tavalyi év azonos időszakához képest - mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője.

A vezércsillag továbbra is tavalyi 692 699 utassal a Lufthansa. Az utasokért folytatott versengésbe azzal a 3 milliárd millió euróval szálltak be, amit egyebek mellett gépeik utasosztályainak - új business class és a premium economy bevezetése - megújítására, a szolgáltatások javítására költött. Céljuk a világ prémium légitársaságai közt maradni. Ehhez elengedhetetlen egy első osztály, amit a Lufthansa a jövőben csak az A380-as és Boeing 747-800-as gépein tart meg - tájékoztatott Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport közép-európai vezetője mindezt azzal a meglepő adattal toldotta meg, hogy csoport szinten 56, míg az LH esetében 85%-kal nőtt az osztály magyar utasainak száma.

Az LH-csoport kihívói kevésbé meglepő módon leginkább az Arab-öböl légitársaságai. Magyarországi számaikat a délkelet-ázsiai útvonalakon befolyásolja utóbbiak egyre erősödő piaci jelenléte. Inkább az economy-utasok csábulnak át - tudtuk meg Birlenbachtól. Szerinte a business-utasok ezeken az útvonalakon is vállalják a nyugat-európai átszállással járó plusz menetidőt cserébe egy Münchenből vagy Frankfurtból induló éjszakai járat kényelméért.

A magyarországi utasok 37%-a indul útnak üzleti motivációval - jegyezte meg Kisch hozzátéve, hogy közülük többen is a turistaosztályt választják. Különösen az európai útvonalakon.

„Nincs még egy része a világnak, ahol annyi fapados légitársaság van, mint Európában” - állapította meg Heike Birlenbach. Ebbe a meccsbe a csoport a megszűnő Germanwings helyébe lépő, megújult Eurowings-zel száll be. Tervek szerint Európa 3. legnagyobbjává kívánnak válni a Ryanair és az easyJet mögött. Bár a Ryanair továbbra sem tett le a hosszú távú járatok tervéről, a Eurowings meg is lépte azt. De nem hűbelebalázs módon: a Lufthansa-Turkish Airlines közös gyerek Sun Express-től wet lease-ben üzemeltetett A330-asok próbaüzem lesznek. Ha nem jött be, mennek vissza személyzetestől - magyarázta Birlenbach.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.