Hova fejlődik Magyarországon a Lufthansa-csoport?

Ha azt nézzük, hogy a Budapestről üzemelő hagyományos légitársaságok versenyét nem először nyerte meg a Malév csődje óta, nagyon nincs hova. Ennek ellenére nem ülnek nyugodtan a babérjaikon - derült ki egy sajtóbeszélgetés során.

Könnyen beszél az, aki öt légitársasággal (Lufthansa, Austrian, Brussels Airlines, Swiss, Eurowings) van jelen a piacon - cöccöghetnénk. De a verseny élezett, a tavalyi 1,137 millió utasért meg kell az európai légiközlekedés nehézsúlyú szereplőjének is küzdeni. 2015. első 7 hónapjában 4 százalékkal több utast szállítottak Magyarországról tavalyi év azonos időszakához képest - mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője.

A vezércsillag továbbra is tavalyi 692 699 utassal a Lufthansa. Az utasokért folytatott versengésbe azzal a 3 milliárd millió euróval szálltak be, amit egyebek mellett gépeik utasosztályainak - új business class és a premium economy bevezetése - megújítására, a szolgáltatások javítására költött. Céljuk a világ prémium légitársaságai közt maradni. Ehhez elengedhetetlen egy első osztály, amit a Lufthansa a jövőben csak az A380-as és Boeing 747-800-as gépein tart meg - tájékoztatott Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport közép-európai vezetője mindezt azzal a meglepő adattal toldotta meg, hogy csoport szinten 56, míg az LH esetében 85%-kal nőtt az osztály magyar utasainak száma.

Az LH-csoport kihívói kevésbé meglepő módon leginkább az Arab-öböl légitársaságai. Magyarországi számaikat a délkelet-ázsiai útvonalakon befolyásolja utóbbiak egyre erősödő piaci jelenléte. Inkább az economy-utasok csábulnak át - tudtuk meg Birlenbachtól. Szerinte a business-utasok ezeken az útvonalakon is vállalják a nyugat-európai átszállással járó plusz menetidőt cserébe egy Münchenből vagy Frankfurtból induló éjszakai járat kényelméért.

A magyarországi utasok 37%-a indul útnak üzleti motivációval - jegyezte meg Kisch hozzátéve, hogy közülük többen is a turistaosztályt választják. Különösen az európai útvonalakon.

„Nincs még egy része a világnak, ahol annyi fapados légitársaság van, mint Európában” - állapította meg Heike Birlenbach. Ebbe a meccsbe a csoport a megszűnő Germanwings helyébe lépő, megújult Eurowings-zel száll be. Tervek szerint Európa 3. legnagyobbjává kívánnak válni a Ryanair és az easyJet mögött. Bár a Ryanair továbbra sem tett le a hosszú távú járatok tervéről, a Eurowings meg is lépte azt. De nem hűbelebalázs módon: a Lufthansa-Turkish Airlines közös gyerek Sun Express-től wet lease-ben üzemeltetett A330-asok próbaüzem lesznek. Ha nem jött be, mennek vissza személyzetestől - magyarázta Birlenbach.


Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.
Napi három FlixBus járat az Adriához

Napi három FlixBus járat az Adriához 

A zöld buszokkal gyorsan és környezetbarát módon juthatnak el a magyarok el a horvát tengerpart városaiba.
Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl

Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl 

Az idei év első négy hónapjának forgalmi adatai előrevetítik minden idők legmagasabb légiforgalmát az idei nyárra.
Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája

Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája 

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta.
Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt 

A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.
Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.