IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére

A nettó nyereség2025-ben várhatóan eléri a 36 milliárd dollárt, ami azt mutatja, hogy az ágazat képes helytállni a világszintű bizonytalanság, a kereskedelmi feszültségek és az ellátási lánc zavarai közepette is, olvasható egy friss cikkben.

„A várható 3,7 százalékos nettó árrés üzleti szempontból továbbra is szerénynek számít, de folyamatos javulást jelez egy olyan szektorban, amely még mindig a járvány utáni kilábalási szakaszban van”, áll a gtp headlines egyik frissen megjelent cikkében.

Mint írják, a pozitív tendenciához hozzájárulnak a kerozinárak 13 százalékos csökkenése, a rekordmagas utaslétszám és az eddigi legnagyobb, 84 százalékos átlagos kihasználtság, viszont a 

IATA becslése szerint az egy utasra jutó nyereség mindössze 7,20 dollár, ami rávilágít az ágazat érzékeny reakciójára az új adók bevezetése,  új szabályozások vagy a hirtelen történések esetében.


Fotó: Depositphotos

A közelmúltban végzett felmérésekben az utasok 93 százaléka úgy nyilatkozott, hogy 2025-ben legalább annyit vagy többet fog repülni, mint korábban, és 89 százalékuk egyetért abban, hogy „a légi közlekedés jobbá teszi az életüket”, és

még a globális feszültségek közepette is az üzleti utazók 68 százaléka több személyes találkozóval járó utazásra számít.

Számos kihívás azonban továbbra is fennáll

Az egyik fő probléma, hogy akadályokba ütközik a flottamegújítás. Az ellátási lánc zavarai és a hajtóműproblémák miatt rekordmagas szintre emelkedett a földre kényszerített repülőgépek száma, a szállítási határidők pedig már több mint egy évtizedre nyúlnak, illetve a pénzügyi mutatókon túl a fenntarthatóság továbbra is meghatározó hosszú távú prioritás.

Kiemeli a cikk, hogy a 2025-re várható 4,99 milliárdos rekord utasszám, ami 4 százalékkal több, mint 2024-ben, annak ellenére, hogy kissé elmarad az eredetileg becsült 5,22 milliárdtól, mégis jól mutatja, hogy továbbra is hatalmas az igény a repülőgépes utazásokra.


Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.