Így csökkentené az Emirates a turbulencia hatásait

Az Emirates csatlakozott a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Turbulence Aware programjához, és a légitársaság elsőként integrálja az IATA platformját a Lufthansa Systems mobil navigációs alkalmazásába, a Lido mPilot legújabb verziójába. Így az Emirates pilótái valós idejű információkat kapnak a légörvények elhelyezkedéséről és ennek megfelelően módosíthatják az útvonaltervet.

A légörvények hatásainak mérséklése a légiközlekedés számára az egyik legfontosabb kihívás, amelyben kulcsfontosságú a globális, pontos és valós idejű adatok összesítése. Az Emirates az IATA Turbulence Aware-rel és a Lufthansa Systems-szel együttműködik annak érdekében, hogy a jelenséget jobban megismerve zökkenőmentesebbé és még biztonságosabbá váljon a repülés.

Az együttműködés keretében a három szervezet összekapcsolja a mérési platformokat, így percről percre friss, rendkívül pontos turbulencia-információkkal és -előrejelzésekkel látják el az Emirates pilótáit.

Ez a lépés emellett a repülési tervek optimalizálásában és a még hatékonyabb navigációban is segíti őket. A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága több mint 140 repülőgépét szerelte fel a szükséges fedélzeti szoftverrel, amely automatikusan megosztja a turbulencia-jelentéseket a platformhoz adatokat szolgáltató légitársaságokkal. Az Emirates flottájához a következő néhány év során csatlakozó összes új gép, mind például az Airbus A350-es és a Boeing 777-9, 777-8 és B787-es repülő, már az első felszállástól kezdve tudja használni az adatokat.

Innovatív légi közlekedési technológiák integrálása

A turbulencia az utasok és a személyzet – különösen az utaskísérők - sérüléseinek egyik fő kockázati tényezője. Pontos adatok hiányában a légörvény-esemény elkerülésére a pilóták kénytelenek repülési magasságot változtatni, vagy bizonyos esetekben iránykorrekcióra is sor kerülhet, amely magasabb üzemanyag-felhasználáshoz vezet. Az optimális repülési útvonal fenntartása és az utasok komfortérzete, biztonsága érdekében, a diszpécsereknek és a pilótáknak olyan információkra van szükségük, amelyekkel pontosan meghatározhatják a turbulencia helyét és intenzitását.

Az Airbus A350-es és a Boeing 777-9, 777-8 és B787-es repülő, már az első felszállástól kezdve tudja használni az adatokat
Az Airbus A350-es és a Boeing 777-9, 777-8 és B787-es repülő, már az első felszállástól kezdve tudja használni az adatokat
Fotó: Emirates

Az IATA Turbulence Aware egy globális, valós idejű, részletes és objektív turbulencia adatcsere platform. Világszerte több ezer anonim járat adatait összesítve nyújt pontos információt a légi közlekedési szakemberek számára, hogy a pilóták a lehető legkisebb korrekcióval tudják kikerülni a turbulens áramlásokat. Ezzel nem csupán az utasbiztonságot, és az üzemanyag-hatékonyságot növelik, de hozzájárulnak a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez is.

A Turbulence Aware működése óta több mint 700 millió utas számára nyújtott biztonságosabb repülést, és ez a szám egyre csak nő, ahogy újabb légitársaságok csatlakoznak a programhoz.

A Lido mPilot a Lufthansa Systems mindenre kiterjedő navigációs alkalmazása, amelyet az Emirates egyedi üzemeltetési követelményeihez igazítottak. Használatával egyszerűbbé és gördülékenyebbé válik a repülési navigáció, mivel egyszerre biztosít hozzáférést a termináltérképekhez, a dinamikusan generált útvonaltérképekhez és a repülőtéri mozgási térképhez (AMM). Az adatvezérelt, interaktív térképei és az egyes üzemeltetett járatokra vonatkozó legfrissebb időjárási jellemzők révén segíti a pilóták helyzetfelismerését és összesíti a repüléshez szükséges legfontosabb információkat.

„Büszkék vagyunk arra, hogy globális hálózatunkkal - amely többek között a Közel-Keletre, Afrikára, Ázsiára és Ausztráliára is kiterjed -, hozzájárulhatunk az iparág turbulencia-hatás elleni küzdelméhez. Az IATA Turbulence Aware platform és a Lido mPilot rendszerszintű integrálása azonban csak a kezdet, hiszen további élvonalbeli technológiák bevezetését tervezzük, hogy a repülést még zökkenőmentesebbé tehessük utasaink számára”

- mondta Hassan Alhammadi kapitány, az Emirates repülési műveletekért felelős divíziós alelnöke.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.