Így csökkentené az Emirates a turbulencia hatásait

Az Emirates csatlakozott a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Turbulence Aware programjához, és a légitársaság elsőként integrálja az IATA platformját a Lufthansa Systems mobil navigációs alkalmazásába, a Lido mPilot legújabb verziójába. Így az Emirates pilótái valós idejű információkat kapnak a légörvények elhelyezkedéséről és ennek megfelelően módosíthatják az útvonaltervet.

A légörvények hatásainak mérséklése a légiközlekedés számára az egyik legfontosabb kihívás, amelyben kulcsfontosságú a globális, pontos és valós idejű adatok összesítése. Az Emirates az IATA Turbulence Aware-rel és a Lufthansa Systems-szel együttműködik annak érdekében, hogy a jelenséget jobban megismerve zökkenőmentesebbé és még biztonságosabbá váljon a repülés.

Az együttműködés keretében a három szervezet összekapcsolja a mérési platformokat, így percről percre friss, rendkívül pontos turbulencia-információkkal és -előrejelzésekkel látják el az Emirates pilótáit.

Ez a lépés emellett a repülési tervek optimalizálásában és a még hatékonyabb navigációban is segíti őket. A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága több mint 140 repülőgépét szerelte fel a szükséges fedélzeti szoftverrel, amely automatikusan megosztja a turbulencia-jelentéseket a platformhoz adatokat szolgáltató légitársaságokkal. Az Emirates flottájához a következő néhány év során csatlakozó összes új gép, mind például az Airbus A350-es és a Boeing 777-9, 777-8 és B787-es repülő, már az első felszállástól kezdve tudja használni az adatokat.

Innovatív légi közlekedési technológiák integrálása

A turbulencia az utasok és a személyzet – különösen az utaskísérők - sérüléseinek egyik fő kockázati tényezője. Pontos adatok hiányában a légörvény-esemény elkerülésére a pilóták kénytelenek repülési magasságot változtatni, vagy bizonyos esetekben iránykorrekcióra is sor kerülhet, amely magasabb üzemanyag-felhasználáshoz vezet. Az optimális repülési útvonal fenntartása és az utasok komfortérzete, biztonsága érdekében, a diszpécsereknek és a pilótáknak olyan információkra van szükségük, amelyekkel pontosan meghatározhatják a turbulencia helyét és intenzitását.

Az Airbus A350-es és a Boeing 777-9, 777-8 és B787-es repülő, már az első felszállástól kezdve tudja használni az adatokat
Az Airbus A350-es és a Boeing 777-9, 777-8 és B787-es repülő, már az első felszállástól kezdve tudja használni az adatokat
Fotó: Emirates

Az IATA Turbulence Aware egy globális, valós idejű, részletes és objektív turbulencia adatcsere platform. Világszerte több ezer anonim járat adatait összesítve nyújt pontos információt a légi közlekedési szakemberek számára, hogy a pilóták a lehető legkisebb korrekcióval tudják kikerülni a turbulens áramlásokat. Ezzel nem csupán az utasbiztonságot, és az üzemanyag-hatékonyságot növelik, de hozzájárulnak a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez is.

A Turbulence Aware működése óta több mint 700 millió utas számára nyújtott biztonságosabb repülést, és ez a szám egyre csak nő, ahogy újabb légitársaságok csatlakoznak a programhoz.

A Lido mPilot a Lufthansa Systems mindenre kiterjedő navigációs alkalmazása, amelyet az Emirates egyedi üzemeltetési követelményeihez igazítottak. Használatával egyszerűbbé és gördülékenyebbé válik a repülési navigáció, mivel egyszerre biztosít hozzáférést a termináltérképekhez, a dinamikusan generált útvonaltérképekhez és a repülőtéri mozgási térképhez (AMM). Az adatvezérelt, interaktív térképei és az egyes üzemeltetett járatokra vonatkozó legfrissebb időjárási jellemzők révén segíti a pilóták helyzetfelismerését és összesíti a repüléshez szükséges legfontosabb információkat.

„Büszkék vagyunk arra, hogy globális hálózatunkkal - amely többek között a Közel-Keletre, Afrikára, Ázsiára és Ausztráliára is kiterjed -, hozzájárulhatunk az iparág turbulencia-hatás elleni küzdelméhez. Az IATA Turbulence Aware platform és a Lido mPilot rendszerszintű integrálása azonban csak a kezdet, hiszen további élvonalbeli technológiák bevezetését tervezzük, hogy a repülést még zökkenőmentesebbé tehessük utasaink számára”

- mondta Hassan Alhammadi kapitány, az Emirates repülési műveletekért felelős divíziós alelnöke.


Új fizetési megoldás az  ultrafapados légitársaságnál

Új fizetési megoldás az ultrafapados légitársaságnál 

Bevezeti az Apple Pay és Google Pay mobiltárcás fizetési megoldást a légitársaság.
Új ügyvezető a debreceni repülőtér élén

Új ügyvezető a debreceni repülőtér élén 

A tulajdonosok elvárják az új vezetéstől, hogy a logisztikai forgalom és a személyszállítás teljesítménye mielőbb elérje a pandémia előtti szintet.
Kedd helyett szombaton (se) jöhetnek haza a Wizz Air utasok

Kedd helyett szombaton (se) jöhetnek haza a Wizz Air utasok 

A késést azzal magyarázta a légitársaság, hogy a Podgorica–Budapest járatot időjárási okok miatt törölni kellett.
Visszaadták az autósoknak az alsó rakpartokat

Visszaadták az autósoknak az alsó rakpartokat 

A szükséges takarítási munkákat követően csütörtökön megnyitják a fővárosban az alsó rakpartokat.
Rákanyarodik a mexikói utakra a FlixBus

Rákanyarodik a mexikói utakra a FlixBus 

¡Hola México!
Kudarcba fulladt a béralku tárgyalás a Boeingnél

Kudarcba fulladt a béralku tárgyalás a Boeingnél 

Végső ajánlatot adott sztrájkoló dolgozóinak a Boeing, de a szakszervezet szavazásra sem bocsátja.
Új Railjet vonatokat állítanak be Bécs felé

Új Railjet vonatokat állítanak be Bécs felé 

A két ország vasúttársasága Budapest és Bécs között a kétórás menetidő elérését célozza, ehhez igazítják a menetrendi struktúrát és a vonatok megállási rendjét.
Fejlesztések lesznek a Ferihegyre vezető gyorsforgalmin

Fejlesztések lesznek a Ferihegyre vezető gyorsforgalmin 

Legkorábban 2026-ban indulhat a nagy jelentőségű beruházás.
Alaposan bevásárolt a francia-holland légi óriás csoport

Alaposan bevásárolt a francia-holland légi óriás csoport 

Újabb 1,5 millió tonna fenntartható kerozint vásárol az Air France-KLM.
Most vigyázzon a vadakkal!

Most vigyázzon a vadakkal! 

Az őszi hónapokban a legnagyobb a vadakkal ütközés veszélye.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.