Így csökkentené az Emirates a turbulencia hatásait

Az Emirates csatlakozott a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Turbulence Aware programjához, és a légitársaság elsőként integrálja az IATA platformját a Lufthansa Systems mobil navigációs alkalmazásába, a Lido mPilot legújabb verziójába. Így az Emirates pilótái valós idejű információkat kapnak a légörvények elhelyezkedéséről és ennek megfelelően módosíthatják az útvonaltervet.

A légörvények hatásainak mérséklése a légiközlekedés számára az egyik legfontosabb kihívás, amelyben kulcsfontosságú a globális, pontos és valós idejű adatok összesítése. Az Emirates az IATA Turbulence Aware-rel és a Lufthansa Systems-szel együttműködik annak érdekében, hogy a jelenséget jobban megismerve zökkenőmentesebbé és még biztonságosabbá váljon a repülés.

Az együttműködés keretében a három szervezet összekapcsolja a mérési platformokat, így percről percre friss, rendkívül pontos turbulencia-információkkal és -előrejelzésekkel látják el az Emirates pilótáit.

Ez a lépés emellett a repülési tervek optimalizálásában és a még hatékonyabb navigációban is segíti őket. A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága több mint 140 repülőgépét szerelte fel a szükséges fedélzeti szoftverrel, amely automatikusan megosztja a turbulencia-jelentéseket a platformhoz adatokat szolgáltató légitársaságokkal. Az Emirates flottájához a következő néhány év során csatlakozó összes új gép, mind például az Airbus A350-es és a Boeing 777-9, 777-8 és B787-es repülő, már az első felszállástól kezdve tudja használni az adatokat.

Innovatív légi közlekedési technológiák integrálása

A turbulencia az utasok és a személyzet – különösen az utaskísérők - sérüléseinek egyik fő kockázati tényezője. Pontos adatok hiányában a légörvény-esemény elkerülésére a pilóták kénytelenek repülési magasságot változtatni, vagy bizonyos esetekben iránykorrekcióra is sor kerülhet, amely magasabb üzemanyag-felhasználáshoz vezet. Az optimális repülési útvonal fenntartása és az utasok komfortérzete, biztonsága érdekében, a diszpécsereknek és a pilótáknak olyan információkra van szükségük, amelyekkel pontosan meghatározhatják a turbulencia helyét és intenzitását.

Az Airbus A350-es és a Boeing 777-9, 777-8 és B787-es repülő, már az első felszállástól kezdve tudja használni az adatokat
Az Airbus A350-es és a Boeing 777-9, 777-8 és B787-es repülő, már az első felszállástól kezdve tudja használni az adatokat
Fotó: Emirates

Az IATA Turbulence Aware egy globális, valós idejű, részletes és objektív turbulencia adatcsere platform. Világszerte több ezer anonim járat adatait összesítve nyújt pontos információt a légi közlekedési szakemberek számára, hogy a pilóták a lehető legkisebb korrekcióval tudják kikerülni a turbulens áramlásokat. Ezzel nem csupán az utasbiztonságot, és az üzemanyag-hatékonyságot növelik, de hozzájárulnak a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez is.

A Turbulence Aware működése óta több mint 700 millió utas számára nyújtott biztonságosabb repülést, és ez a szám egyre csak nő, ahogy újabb légitársaságok csatlakoznak a programhoz.

A Lido mPilot a Lufthansa Systems mindenre kiterjedő navigációs alkalmazása, amelyet az Emirates egyedi üzemeltetési követelményeihez igazítottak. Használatával egyszerűbbé és gördülékenyebbé válik a repülési navigáció, mivel egyszerre biztosít hozzáférést a termináltérképekhez, a dinamikusan generált útvonaltérképekhez és a repülőtéri mozgási térképhez (AMM). Az adatvezérelt, interaktív térképei és az egyes üzemeltetett járatokra vonatkozó legfrissebb időjárási jellemzők révén segíti a pilóták helyzetfelismerését és összesíti a repüléshez szükséges legfontosabb információkat.

„Büszkék vagyunk arra, hogy globális hálózatunkkal - amely többek között a Közel-Keletre, Afrikára, Ázsiára és Ausztráliára is kiterjed -, hozzájárulhatunk az iparág turbulencia-hatás elleni küzdelméhez. Az IATA Turbulence Aware platform és a Lido mPilot rendszerszintű integrálása azonban csak a kezdet, hiszen további élvonalbeli technológiák bevezetését tervezzük, hogy a repülést még zökkenőmentesebbé tehessük utasaink számára”

- mondta Hassan Alhammadi kapitány, az Emirates repülési műveletekért felelős divíziós alelnöke.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.