Az Aero.de szerint a bécsi repülőtér üzemeltetője azzal indokolta a lépést, hogy ösztönözni szeretnék a járatok újraindítását, így az üzleti utazást és a turizmust is fel szeretnék lendíteni. A kezdeményezést március 29-i, visszamenőleges hatállyal vezeti be az üzemeltető, ez év végéig szólóan, és bár technikailag a be fogja szedni a leszállási díjat, vissza is téríti azt. A csomag részeként a reptéren most is jelen lévő légitársaságok esetében az utasokhoz kötött díjak csökkentésére is lehetőség nyílik 2021-ben.
A szabály szerint a személyszállító járatokra 2020-ban lekért résidő mennyisége lesz a bázis. Azok a légitársaságok, amelyek ennek legalább 65 százalékát 2021-ben is kihasználják, a járat hossza alapján 2-4 euró támogatást kapnak minden utas után. A vállalat szerint így a légitársaságok akár 20-30 százalékkal is csökkenthetik a repülőtéri díjakat, és reményeik szerint ebből az utasok is profitálni fognak, ha a jegyek árának szintjén nem is – mivel azt az osztrák kormány minimálösszeghez kötötte -, de remélhetőleg nagyobb kínálat lesz.
Kimutatások szerint utasonként 14 eurós átlagos költségből enged most a repülőtér, egy A320-as esetében így átlagosan 800 eurót is meg tudnak majd spórolni. A két intézkedés becslések szerint 35 millió eurós bevételkiesést jelent majd az üzemeltetőnek. Nem véletlen azonban, hogy a Vienna Airport ehhez az eszközhöz nyúlt, májusban alig 20 ezer utast kezeltek, ez az egy évvel korábbi forgalom 0,7 százaléka, bár azóta a Lufthansa-csoport több légitársasága is újra közlekedik, emellett az Emirates, az EVA Air és az Air China is visszatért az osztrák fővárosba.
Forrás: Airportal.hu