Az oldal indításához a vasúttársaság megalakulásának 150. évfordulója adta az apropót. A szerkesztők megkülönböztetett figyelemmel kísérik a születésnap alkalmából felmatricázott Taurus mozdony útját, hosszú távon pedig szeretnék népszerűsíteni a vonatozást, a vasutat a virtuális közösségi térben. Az induláshoz kapcsolódóan a MÁV-csoport egy játékkal is jelentkezik: 2018. augusztus 1. és 31. között várják a felhasználók fotóit az ünnepi díszbe öltöztetett mozdonyról #máv150 hashtaggel. A legtöbb kedvelésért ajándék jár.
Az Instagramra világszerte több mint 1 milliárdan regisztráltak már, és hazánkban is több mint 1,5 millióan – közülük 700 ezren naponta – használják, a létszám pedig dinamikusan növekszik. A felhasználók többsége a 34 év alattiak köréből kerül ki. Az utazás – nemcsak globális, de hazai viszonylatban is – régóta az egyik legnépszerűbb téma az oldalon. Egy 2018-as felmérés tanúsága szerint már nemcsak a feltöltött, de a megtekintett tartalmak között is népszerűbb a városok, tájak, természet témakör, mint a barátok és család kategória, ami azt jelenti, hogy szívesebben fotózzuk a környezetünket, mint magunkat, és szívesebben is nézegetjük az ilyen tematikájú képeket - hívja fel közleményében a figyelmet a MÁV.