Ha megvalósul a kormány tervezete és jövőre már autópályamatricák helyett a teherautókhoz hasonló kilométer alapú útdíjat kell fizetniük a cégeknek, ez jelentős fogyasztói áremelkedéshez vezethet - hangzott el az RTL Híradóban.
Nagy Sándor, a Grandtours ügyvezetője kifejtette, az úthasználat ugyanakkora terhet jelentene egy-egy buszjárat esetében, mint az üzemanyagköltség. Meglátása szerint ezt a tehernövekedést nem tudják kigazdálkodni a fuvarcégek, ezért teljes mértékben továbbhárítják majd a megrendelőkre a plusz díjat, illetve az utazási irodák majd az utasokra.
A kormány azzal érvelt a csatornának, hogy több környező országban is hasonlóképp fizetik az útdíjat az autóbuszok után, ezért a kabinet szerint célszerű a buszokat 2024-től a megtett úttal arányos útdíjrendszerbe terelni.
A kormány tervezetében nem ez az egyetlen változtatás, több új autópályaszakaszt tenne fizetőssé.
Forrás: Pénzcentrum / RTL