Javult a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér értékelése

Jelentősen javult a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér értékelése az utasok körében 2019 első félévében - derült ki a Budapest Airporttól független nemzetközi utaselégedettségi felmérésből (ASQ), amelynek keretében az utasok 36 különböző szempont alapján értékelik az őket leginkább érintő repülőtéri szolgáltatásokat.

A mintegy 700 nemzetközi repülőtér körében elvégzett utaselégedettségi felmérés (ASQ) eredményei szerint a Budapest Airport az év első felében látványos fejlődést mutatott az utasszolgáltatások terén. A kérdőívben az utasok 36 különböző szempont alapján, 1-5-ig terjedő skálán értékelik a repülőtéri szolgáltatásokat, beleértve a terminálok tisztaságát, a légikikötő általános atmoszféráját, a vásárlási lehetőségeket, az utastájékoztatási rendszert és a terminálokon történő eligazodást. Az általános elégedettségi mutató a tavalyi 3,71 pontról 2019 második negyedévének végére 3,83 pontra emelkedett.

A Budapest Airport több értékelési szempont esetében is elérte ezt a számot: az utasok biztonságérzete a repülőtéren, a biztonsági ellenőrzés alapossága és a repülőtéri személyzet segítőkészsége, udvariassága mind a legjobbra értékelt szempontok közé tartozik.

Az utasok visszajelzése alapján jelentős mértékben fejlődött a terminálok tisztasága és a repülőtér általános atmoszférája, tehát két olyan tényező, amely nagyban hozzájárul az általános utaselégedettséghez. Szintén pozitív jel, hogy a Budapest Airporthoz írásban érkező közvetlen visszajelzések is összhangban vannak az ASQ mutatószámaival: az előző év hasonló időszakához képest 80%-kal csökkent a beérkező panaszok száma.

Visszaesést mutatott ugyanakkor a parkolási lehetőségek értékelése: a felmérésre adott válaszokból kiderül, hogy az utasok a parkolással kapcsolatos szolgáltatásokat nem tartják megfelelőnek. A Budapest Airport számára fontos ez a visszajelzés, a probléma megoldására kiemelt figyelmet fordít a vállalat.

 

 


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.