Egy felmérés szerint a többség elégedett a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szolgáltatásaival, de javítandónak tartják a megközelíthetőségét és a parkolási lehetőségeket, derül ki a repülőtér üzemeltetőjének közleményéből.
A reprezentatív felmérést a Budapest Airport (BA) megbízásából a GfK Hungária piackutató végezte márciusban és szeptemberben ezer fős mintán.
Rolf Schnitzler, a BA vezérigazgatója a megközelíthetőséget ért kifogásokkal kapcsolatban közölte: a repülőtéri vasútvonal megépítését a Budapest Airport Zrt. teljes mértékben támogatja, a repülőtéri fejlesztéseket tartalmazó megállapodástervezet aláírásra kész.
"Ahogyan a válaszadók is jelezték, a gyorsforgalmi út és a belvárossal összekötő vasútvonal sokat lendítene az országról kialakult kép erősítésén", tette hozzá.
Tájékoztatása szerint a BA hosszútávú fejlesztési tervei között szerepel egy multimodális csomópont és egy többszintes parkolóház építése, ami a két évvel ezelőtt indított - majd a kormány által leállított - parkolóház-projektet váltaná ki.
A felmérésben a válaszolók 83 százaléka tartotta fontosnak a repülőtér környezeti hatásainak kompenzálását. Ezzel kapcsolatban az üzemeltető azt írta, az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátás az elmúlt 5 évben 49 százalékkal, az egy utasra jutó ivóvíz-felhasználás pedig 30 százalékkal csökkent, a BA hulladék-újrahasznosítási aránya 70 százalék.
Hiányosságként emelte ki a tavaszi felmérésben részt vevők közel egyötöde a terminálokon található kényelmes székek elérhetőségét. A Budapest Airport azóta átadta a forgalomnak az új 1-es mólót, ahol több mint ezer ülőhely van.
Az őszi fókuszcsoportos vizsgálatban résztvevők meglátása szerint a koronavírus-járványnak megfelelően kezeli a repülőtér a higiéniás előírásokat. Üdvözölték a személyes kontaktust kerülő fejlesztéseket, mint az önkiszolgáló poggyászfeladó automaták számának növelése, az önkiszolgáló utasfelvétel lehetősége.
Forrás: MTI