A Germanwings 2009. január és november között összesen 191 000 utast szállított Budapestről Köln/Bonnba és Stuttgartba. Az ülőhely-kihasználtság továbbra is 80% felett maradt: 2009. januártól november végéig átlagosan 81,5%-os kihasználtsággal közlekedtek a diszkont légitársaság repülőgépei.
„A gazdasági válság következtében jelentkezett kihíváshoz számtalan megoldással, intézkedéssel alkalmazkodtunk: többek között előzetesen csökkentettük a kapacitást és több lehetőséget is megvizsgáltunk, hogy hogyan tudnánk járatainkat mérsékelt súllyal üzemeltetni, amely kevesebb üzemanyag-felhasználást jelent. Ezekkel és egyéb lépésekkel eddig képesek voltunk mérsékelni a válság hatásait. Egy olyan diszkont légitársaságként, mely versenytársainál több szolgáltatást, kiváló minőséget és ár-érték arányt kínál, több olyan üzleti utast is megnyertünk, akik a jelenlegi gazdasági körülmények hatására a kedvezőbb árú utakat részesítik előnyben. A Germanwings ráadásul a 2009/2010-es téli, és a 2010-es nyári menetrendben is új célállomásokkal bővül.” - folytatta Heinz-Joachim Schöttes.