A Deutsche Lufthansa AG a nehéz gazdasági körülmények ellenére növelte forgalmát az év első kilenc hónapjában. A konszern összességében 984 millió eurós operatív eredményt ért el, ami 101 millió euróval kevesebb, mint amennyit az előző év hasonló időszakában elért. A Lufthansa nyeresége 551 millió euró volt szemben az előző évi 1,6 milliárd eurós értékkel. A tavalyi kimagasló értékhez 503 millió euró értékben járult hozzá a Thomas Cook AG részvényeinek eladása, 82 millió euró értékben pedig a WAM Acquisition S.A. saját részvényeinek visszavásárlása.
A világszerte tapasztalható gazdasági lassulás elsősorban az utasszállítás és -ellátás terén éreztette hatását, míg a logisztika, a műszaki és IT-szolgáltatások továbbra is pozitív értéket mondhatnak magukénak. Az utasszállítás eredményét a rendkívüli mértékben megnőtt üzemanyagárak, a sztrájkok okozta kiesés és a kereslet visszaesése negatívan befolyásolta. A vonzó prémium termékek, a hálózat további bővítése és a SWISS sikeres integrációja azonban összességében a terület növekedéséhez járult hozzá. A vállalat jövőre vonatkozó koncepciója szerint egy moduláris rendszert építene ki, amelyben önálló légitársaságok segítségével a lehető legtöbb európai piacot kötné össze hatékonyan, fejtette ki Mayrhuber. A logisztikai üzletág jelentősen növelte forgalmát és operatív eredményét az év első kilenc hónapjában. A műszaki üzletág operatív eredményének növekedéséhez költségcsökkentő és hatékonyságnövelő intézkedések járultak hozzá. Az IT szolgáltatások üzletág hatékony költséggazdálkodása révén növelte jelentősen operatív eredményét. A catering üzletág a kedvezőtlen valutaárfolyamok, a növekvő anyagköltségek, illetve egyszeri kiadások miatt nem tudta elérni az előző év operatív eredményét.
„Figyelembe véve a pénzügyi válság és a gazdasági helyzet általános nehézségeit úgy gondoljuk, hogy figyelemre méltó eredményt értünk el. Kritikus időszakban vagyunk, amikor figyelmünket az eredmények megőrzésére fókuszáljuk. Fő célunk termelékenységünk megőrzése, valamint az üzemanyag-felhasználás és a külső költségek csökkentése. Ezek a lépések és elkötelezett munkatársaink erőfeszítése hozzájárulnak a konszern stabil működéséhez, illetve lehetőséget teremtenek arra, hogy kihasználjuk a piacon keletkező új lehetőségeket.“ – mondta Wolfgang Mayrhuber, a Deutsche Lufthansa AG igazgatótanácsának elnöke az eredmények ismertetése során.
A Lufthansa adatait tartalmazó táblázatot letöltheti itt!