Az IAG tájékoztatása szerint légitársaságai 11,1 százalékkal több utaskilométert (RPK) értékesítettek januárban, mint 2013 első hónapjában, utasszámuk pedig 6,4 százalékkal, 4,8 millióra nőtt. Mivel a kapacitásokat 11 százalékkal emelte a cégcsoport, ezért a gépeik töltöttségi mutatója csak 0,1 százalékkal emelkedett 77,1 százalékra.
Európa másik nagy légifuvarozó csoportja, a Lufthansa 2,6 százalékos javulást ért el az értékesített utaskilométer területén, utasszámuk pedig 2 százalékkal volt nagyobb 2013 januárjához képest. A Lufthansa, a Swiss, az Austrian Airlines és a diszkont Germanwings 6,9 millió utast fuvarozott. A kapacitásait a német cégcsoport 1,6 százalékkal emelte, ennek köszönhetően repülőgépeik átlagosan 75,6 százalékos töltöttséggel üzemeltek, ami 0,8 százalékkal magasabb a korábbinál.
A francia-holland Air-France KLM 3,6 százalékos eladott utaskilométer-bővülésről számolt be, 2014 januárjában 5,6 millió utasuk volt, ami 3,8 százalékkal haladja meg a tavaly januári szintet. A kapacitások 1,3 százalékkal nőttek, töltöttségi mutatójuk pedig a legjobb a nagy, full service légicégek között: 83,3 százalék.
Az Alitalia fél százalékkal tudta emelni utasainak számát, töltöttségi mutatója pedig 68,9 százalékra emelkedett. Közleményükben emellett kiemelték, hogy a Róma-Fiumicinón történt átszervezések hatására 9,1 százalékkal nőtt az átszálló utasok száma ezen a reptéren és 29,5 százalékkal többen váltottak két Alitalia járat között tavaly januárhoz képest.
A két legnagyobb fapados légitársaság is egyszámjegyű növekedésről számolt be a múlt héten: a Ryanairrel 5, az easyJettel 3,9 százalékkal utaztak többen az idén januárban, mint tavaly ugyanilyenkor.
Az utaskilométer a személyszállítás egyik legfontosabb mérőszáma, egy adott menetrendszerű járaton szállított fizető utasok száma és a járat által megtett kilométerek szorzata.
Forrás: MTI