Emirates: járattörlés és jelentős késés Budapesten

Kisebb káosz alakult ki a budapesti repülőtéren február 8-án, vasárnap, majd 9-én, hétfőn, miután törölték az Emirates Budapest-Dubaj járatot, a másnapi járatát pedig több órás késéssel tudott csak elindulni.

A Tékozló homár blogon jelent meg egy bejegyzés, amelyben egy, Dubajon keresztül Bangkokba repülni szándékozó Emirates-utas panaszolja el élményét. Röviden összefoglalva: az online check-in akadozását követően a reptéren a gép tervezett indulása előtt fél órával bejelentették, hogy egy óra késéssel fog indulni a járat, egy idő után pedig kiderült, hogy törölték a járatot. Később egy hölgy próbálta két csoportra osztani az utasokat aszerint, hogy kit visznek ki a bécsi repülőtérre, hogy onnan repüljenek tovább az Emirates járatán, és kit nem. Hogy mi alapján válogatott a légitársaság, azt nem tudni, és ez a bejegyzést író utas számára sem volt egyértelmű, ahogyan az sem, hogy ő megy-e Bécsbe vagy sem. Végül nem ment, az ügyfélszolgálaton pedig azt javasolták nekik, hogy menjenek szállodába vagy haza, később telefonos értesítést kapnak. A szerzőt végül ingyen – az Emirates költségére – hazavitte egy taxi, de az ígért telefonhívásra hiába várt. Másnap ő telefonált a magyar ügyfélszolgálatnak, közölték vele, hogy aznapra át lett foglalva a jegye. A taxi visszafelé már nem vitte díjmentesen, az Emirates alkalmazottja azonban biztosította őt arról, hogy a költségét megtéríti a légitársaság. Miután kiért a repülőtérre, a délután három órás járatot este kilenc órára módosították, a bud.hu járatinformációi szerint a repülőgép végül 23:09 perckor szállt fel. A szerző nem csupán a szervezés össze-visszaságát, de a tájékoztatás hiányosságát is sérelmezte. A teljes blogbejegyzés ide kattintva olvasható.



Az Emirates is reagált az esetre

Az Emirates magyarországi sajtóképviselője február 10-én a következő nyilatkozatot küldte szerkesztőségünk részére: „Az Emirates 2015. február 8-i és 2015. február 9-i, EK112-es, Budapestről Dubajba közlekedő járata technikai okok miatt késéssel szállt fel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, amely problémát a légitársaság azonnali beavatkozással kezelt. A 2015. február 8-i EK112-es járatát törölte a légitársaság, és a járat indulását 2015. február 9., 15:05 órára módosította. A járat végül 2015. február 9-én, 22:55 órakor szállt fel a budapesti repülőtérről. Az érintett utasok számára a légitársaság éjszakára szállodai ellátást biztosított, illetve alternatív utazási lehetőséget más európai városokból. A Dubajból tovább utazó utasoknak segítséget nyújtott az utazás folytatásának megszervezésében, és lehetőséget biztosított arra is, hogy felvegyék a kapcsolatot az Emirates-szel, hogy a megszakított utazás miatt jóváírást kapjanak az esetlegesen felmerült költségeikre. Az Emirates elnézést kér az okozott kellemetlenségért. Az utasaink és a munkatársaink biztonsága a legfontosabb a számunkra, és e téren nem ismerünk kompromisszumot.”

Az Airportal beszámolt arról, hogy az utóbbi napokban-hetekben többször is adódott technikai probléma az Emirates Airbus A330-as típusú budapesti gépeivel.

Forrás: AIRportal.hu


Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.