A Tékozló homár blogon jelent meg egy bejegyzés, amelyben egy, Dubajon keresztül Bangkokba repülni szándékozó Emirates-utas panaszolja el élményét. Röviden összefoglalva: az online check-in akadozását követően a reptéren a gép tervezett indulása előtt fél órával bejelentették, hogy egy óra késéssel fog indulni a járat, egy idő után pedig kiderült, hogy törölték a járatot. Később egy hölgy próbálta két csoportra osztani az utasokat aszerint, hogy kit visznek ki a bécsi repülőtérre, hogy onnan repüljenek tovább az Emirates járatán, és kit nem. Hogy mi alapján válogatott a légitársaság, azt nem tudni, és ez a bejegyzést író utas számára sem volt egyértelmű, ahogyan az sem, hogy ő megy-e Bécsbe vagy sem. Végül nem ment, az ügyfélszolgálaton pedig azt javasolták nekik, hogy menjenek szállodába vagy haza, később telefonos értesítést kapnak. A szerzőt végül ingyen – az Emirates költségére – hazavitte egy taxi, de az ígért telefonhívásra hiába várt. Másnap ő telefonált a magyar ügyfélszolgálatnak, közölték vele, hogy aznapra át lett foglalva a jegye. A taxi visszafelé már nem vitte díjmentesen, az Emirates alkalmazottja azonban biztosította őt arról, hogy a költségét megtéríti a légitársaság. Miután kiért a repülőtérre, a délután három órás járatot este kilenc órára módosították, a bud.hu járatinformációi szerint a repülőgép végül 23:09 perckor szállt fel. A szerző nem csupán a szervezés össze-visszaságát, de a tájékoztatás hiányosságát is sérelmezte. A teljes blogbejegyzés ide kattintva olvasható.
Az Emirates is reagált az esetre
Az Emirates magyarországi sajtóképviselője február 10-én a következő nyilatkozatot küldte szerkesztőségünk részére: „Az Emirates 2015. február 8-i és 2015. február 9-i, EK112-es, Budapestről Dubajba közlekedő járata technikai okok miatt késéssel szállt fel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, amely problémát a légitársaság azonnali beavatkozással kezelt. A 2015. február 8-i EK112-es járatát törölte a légitársaság, és a járat indulását 2015. február 9., 15:05 órára módosította. A járat végül 2015. február 9-én, 22:55 órakor szállt fel a budapesti repülőtérről. Az érintett utasok számára a légitársaság éjszakára szállodai ellátást biztosított, illetve alternatív utazási lehetőséget más európai városokból. A Dubajból tovább utazó utasoknak segítséget nyújtott az utazás folytatásának megszervezésében, és lehetőséget biztosított arra is, hogy felvegyék a kapcsolatot az Emirates-szel, hogy a megszakított utazás miatt jóváírást kapjanak az esetlegesen felmerült költségeikre. Az Emirates elnézést kér az okozott kellemetlenségért. Az utasaink és a munkatársaink biztonsága a legfontosabb a számunkra, és e téren nem ismerünk kompromisszumot.”
Az Airportal beszámolt arról, hogy az utóbbi napokban-hetekben többször is adódott technikai probléma az Emirates Airbus A330-as típusú budapesti gépeivel.
Forrás: Tékozló Homár
Forrás: Turizmus Online
Forrás: AIRportal.hu