A járatok sűrítésével párhuzamosan ráadásul közvetlen légi híd létesül a két város között, mivel a légitársaság kiiktatja a közbenső bukaresti leszállást.
Az ötcsillagos légitársaságként emlegetett Qatar Airways január közepe óta üzemeltet heti négy járatot Doha és Budapest között, azonban a társaság gépei jelenleg mindkét irányban beiktattak egy rövid leszállást a román fővárosban. A légitársaság vezetése az eddigi pozitív budapesti tapasztalatok alapján döntött úgy, hogy ősztől napi rendszerességgel indítja el légijárműveit a Doha-Budapest-Doha útvonalon. A bukaresti átszállás mellőzésével a két város közötti repülési idő jelentősen lerövidül, hiszen a jelenlegi körülbelül hét helyett alig több mint öt óra alatt meg lehet tenni a nagyjából hat ezer kilométeres utat.
A Qatar Airways dohai járatának egyik legnagyobb előnye eddig is az volt, hogy az utasok kevés átszállással és a korábbinál gyorsabban juthatnak el ázsiai és ausztrál célállomásokra, az utazás most még gyorsabbá és kényelmesebbé válik.
A Budapest Airport abban bízik, hogy a jövőben egyre jobb férőhely-kihasználtsággal közlekedhetnek Katar és Magyarország között a katari társaság A320-as Airbus típusú gépei, ám az sincs kizárva, hogy a Qatar Airways hamarosan széles törzsű, közel 300 utas szállítására is alkalmas A 330-as gépet állít szolgálatba a Doha-Budapest útvonalon, mint egy közbenső leszállást például a transzatlanti járatokon.
A Budapest Airport infrastrukturális szempontból felkészült az utasforgalom növekedéséből adódó piaci kihívásokra. A nemrégiben felavatott és március 27-én megnyíló új terminálépület, a SkyCourt révén 24 000 négyzetméterrel bővül a 2-es terminál alapterülete, éves kapacitása pedig közel a duplájára nő, hiszen a korábbi 4,5 millió utas helyett a jövőben 8,5 millió utas fogadására lesz alkalmas az épület.