Katasztrófahelyzet Lipcsében

Akadozik a segélyek odajutása, sátorból és takaróból túl sok van, a gyógyszer viszont hiányzik. Mielőtt azonban bárki aggódva keresné a vészhelyzet részleteit a hírportálokon, megnyugtathatjuk az olvasót: nem valódi katasztrófahelyzetről van szó, hanem a DHL Express szimulációs gyakorlatáról a lipcsei repülőtéren.

A globális logisztikai expressz szolgáltató – amely a fő európai elosztóközpontját működteti a szászországi légikikötőben – újságírók bevonásával azt modellezte az elmúlt héten lezajlott kontinentális médiafóruma keretében, hogyan segíti önként vállalt közreműködésével egy esetleges természeti csapás következményeinek felszámolását.

Szaktudását és dolgozóit adja segítségül

A Deutsche Posttal vállalatcsoportot alkotó DHL társadalmi felelősségvállalásának egyik pillére a GoHelpnek nevezett logisztikai segítségnyújtás. A gyorsszállítmányozó divízió az ENSZ humanitárius ügyek koordinációs hivatalával (OCHA) együttműködve 400 munkatársát részesítette speciális képzésben, hogy önkéntesként részt tudjanak venni a vállalat vészhelyzeti gyorsreagáló csapatának (Disaster Response Team, DRT) munkájában. Egy esetleges fejlődő világbeli természeti csapás esetén – amelynek bekövetkezésére sajnos szép számmal akadtak példák az elmúlt időkben, és a globális éghajlati változásokkal párhuzamosan a jövőben is gyakoribb előfordulásukkal kell számolni – az ENSZ felkérésére a csapat tagjai 72 órán belül megkezdik működésüket a legközelebbi ellátó repülőtéren.

Mint ahogyan azt tapasztalni lehetett a szimulációs gyakorlaton is, a szerepvállalás sikere – azaz az éppen szükséges adományok időben való eljuttatása a megfelelő helyre – igen összetett, széles körű szaktudáson és tapasztalaton, de legalább ennyire rátermettségen és jó helyzetfelismerő képességen alapuló, odaadó munkát igényel. Az önkéntesek tevékenységét a DHL Express a saját logisztikai kapacitásának és hálózatának ingyenes rendelkezésre bocsátásával támogatja.

A DRT tagjai – ahogyan azt a szimulációba bevont sajtósok is tették – adott esetben szállító repülőgép rakteréből rakodják ki a segélycsomagokat, gondoskodnak azok szakszerű átmeneti raktározásáról, vezetik a készletleltárt vagy éppen járműre rakodva odaszállítják az adományokat a legkritikusabb helyszínre. Mindeközben – „amatőrök” számára eléggé megdöbbentő módon – jelentős erejüket köti le az adott térség hivatalos személyeivel folytatott csatározás, hiszen természeti katasztrófa ide vagy oda, a harmadik világban (is) sajnos sokszor az egyéni érdekek mindennél előrébb valók…

Százezer küldemény egy éjszaka alatt

A DHL Express fő tevékenysége mára a légi és a közúti háztól házig való szállítás borítéktól a raklapig, a világ bármely pontjára, gyorsan, és akár speciális igényeknek is eleget téve, a saját globális integrált szállítmányozási hálózat felhasználásával. Az amerikai (Cincinnati) és ázsiai-óceániai (Hong Kong) elosztóközpont mellett a 2008-ban átadott lipcsei szolgálja a legmodernebb technikával a küldemények feldolgozását. Az európai központ kapacitása akár közel százezer csomag kezelését is lehetővé teszi egyetlen éjszaka alatt. A DHL – az egyik legnagyobb európai „légitársaság” – bázisaként a lipcsei létesítmény naponta több mint 60 teherszállító járatot fogad és indít interkontinentális légi hálózatában.

A Lipcse/Halle repülőtér tőszomszédságában épített csarnokaiban zajlik az éjszakába nyúlóan érkező járatok légi konténereinek kirakodása, a csomagok szortírozása, ellenőrzése, dokumentálása, esetleges sérüléseinek kezelése, majd a korán reggel felszálló kargók célkonténereinek megtöltése a gépek berakodásához. Mindez mintegy 6500 dolgozó részvételével, teljes nyomon követhetőséggel, a legszorosabb időkorlátok és a legszigorúbb minőségi követelmények betartásával folyik.

Magyarországon elsőként szolgáltatott
A DHL-t 1969-ben az USA-beli San Franciscóban alapították. A Deutsche Post 1998-ban vásárolt először részvényeket a DHL-ben, rá négy évre a vállalat 100 százalékban a tulajdonába került. A teljes brandnek ma több mint 475 ezer munkavállalója dolgozik 220 országban, forgalma az elmúlt évben meghaladta az 55 milliárd eurót. 
 
Magyarországon az első expressz futárszolgálatként jelent meg már 1984-ben. A DHL Magyarország Kft. 1988-ban alakult, és ekkortól kezdték meg a hazai országos depóhálózat kiépítését. A budapesti tranzitközpont a gyűjtőhelyet jelenti a kelet-közép-európai térség számos pontjának, amelyekkel részben közúti forgalom, részben légi gyűjtőjáratok alakítják ki az expressz szállítmányozási kapcsolatot.

Forrás: GyártásTrend


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.