Katasztrófahelyzet Lipcsében

Akadozik a segélyek odajutása, sátorból és takaróból túl sok van, a gyógyszer viszont hiányzik. Mielőtt azonban bárki aggódva keresné a vészhelyzet részleteit a hírportálokon, megnyugtathatjuk az olvasót: nem valódi katasztrófahelyzetről van szó, hanem a DHL Express szimulációs gyakorlatáról a lipcsei repülőtéren.

A globális logisztikai expressz szolgáltató – amely a fő európai elosztóközpontját működteti a szászországi légikikötőben – újságírók bevonásával azt modellezte az elmúlt héten lezajlott kontinentális médiafóruma keretében, hogyan segíti önként vállalt közreműködésével egy esetleges természeti csapás következményeinek felszámolását.

Szaktudását és dolgozóit adja segítségül

A Deutsche Posttal vállalatcsoportot alkotó DHL társadalmi felelősségvállalásának egyik pillére a GoHelpnek nevezett logisztikai segítségnyújtás. A gyorsszállítmányozó divízió az ENSZ humanitárius ügyek koordinációs hivatalával (OCHA) együttműködve 400 munkatársát részesítette speciális képzésben, hogy önkéntesként részt tudjanak venni a vállalat vészhelyzeti gyorsreagáló csapatának (Disaster Response Team, DRT) munkájában. Egy esetleges fejlődő világbeli természeti csapás esetén – amelynek bekövetkezésére sajnos szép számmal akadtak példák az elmúlt időkben, és a globális éghajlati változásokkal párhuzamosan a jövőben is gyakoribb előfordulásukkal kell számolni – az ENSZ felkérésére a csapat tagjai 72 órán belül megkezdik működésüket a legközelebbi ellátó repülőtéren.

Mint ahogyan azt tapasztalni lehetett a szimulációs gyakorlaton is, a szerepvállalás sikere – azaz az éppen szükséges adományok időben való eljuttatása a megfelelő helyre – igen összetett, széles körű szaktudáson és tapasztalaton, de legalább ennyire rátermettségen és jó helyzetfelismerő képességen alapuló, odaadó munkát igényel. Az önkéntesek tevékenységét a DHL Express a saját logisztikai kapacitásának és hálózatának ingyenes rendelkezésre bocsátásával támogatja.

A DRT tagjai – ahogyan azt a szimulációba bevont sajtósok is tették – adott esetben szállító repülőgép rakteréből rakodják ki a segélycsomagokat, gondoskodnak azok szakszerű átmeneti raktározásáról, vezetik a készletleltárt vagy éppen járműre rakodva odaszállítják az adományokat a legkritikusabb helyszínre. Mindeközben – „amatőrök” számára eléggé megdöbbentő módon – jelentős erejüket köti le az adott térség hivatalos személyeivel folytatott csatározás, hiszen természeti katasztrófa ide vagy oda, a harmadik világban (is) sajnos sokszor az egyéni érdekek mindennél előrébb valók…

Százezer küldemény egy éjszaka alatt

A DHL Express fő tevékenysége mára a légi és a közúti háztól házig való szállítás borítéktól a raklapig, a világ bármely pontjára, gyorsan, és akár speciális igényeknek is eleget téve, a saját globális integrált szállítmányozási hálózat felhasználásával. Az amerikai (Cincinnati) és ázsiai-óceániai (Hong Kong) elosztóközpont mellett a 2008-ban átadott lipcsei szolgálja a legmodernebb technikával a küldemények feldolgozását. Az európai központ kapacitása akár közel százezer csomag kezelését is lehetővé teszi egyetlen éjszaka alatt. A DHL – az egyik legnagyobb európai „légitársaság” – bázisaként a lipcsei létesítmény naponta több mint 60 teherszállító járatot fogad és indít interkontinentális légi hálózatában.

A Lipcse/Halle repülőtér tőszomszédságában épített csarnokaiban zajlik az éjszakába nyúlóan érkező járatok légi konténereinek kirakodása, a csomagok szortírozása, ellenőrzése, dokumentálása, esetleges sérüléseinek kezelése, majd a korán reggel felszálló kargók célkonténereinek megtöltése a gépek berakodásához. Mindez mintegy 6500 dolgozó részvételével, teljes nyomon követhetőséggel, a legszorosabb időkorlátok és a legszigorúbb minőségi követelmények betartásával folyik.

Magyarországon elsőként szolgáltatott
A DHL-t 1969-ben az USA-beli San Franciscóban alapították. A Deutsche Post 1998-ban vásárolt először részvényeket a DHL-ben, rá négy évre a vállalat 100 százalékban a tulajdonába került. A teljes brandnek ma több mint 475 ezer munkavállalója dolgozik 220 országban, forgalma az elmúlt évben meghaladta az 55 milliárd eurót. 
 
Magyarországon az első expressz futárszolgálatként jelent meg már 1984-ben. A DHL Magyarország Kft. 1988-ban alakult, és ekkortól kezdték meg a hazai országos depóhálózat kiépítését. A budapesti tranzitközpont a gyűjtőhelyet jelenti a kelet-közép-európai térség számos pontjának, amelyekkel részben közúti forgalom, részben légi gyűjtőjáratok alakítják ki az expressz szállítmányozási kapcsolatot.

Forrás: GyártásTrend


A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat

Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat  

Az új La Dolce Vita gyártmány nyolc gondosan megtervezett útvonalon kínál művészeti élményeket, festői tájakat és gasztronómiai élményeket.
Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron

Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron 

Jelentős átalakulás előtt áll a Balaton északi partjának közlekedése.
A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.