Katasztrófahelyzet Lipcsében

Akadozik a segélyek odajutása, sátorból és takaróból túl sok van, a gyógyszer viszont hiányzik. Mielőtt azonban bárki aggódva keresné a vészhelyzet részleteit a hírportálokon, megnyugtathatjuk az olvasót: nem valódi katasztrófahelyzetről van szó, hanem a DHL Express szimulációs gyakorlatáról a lipcsei repülőtéren.

A globális logisztikai expressz szolgáltató – amely a fő európai elosztóközpontját működteti a szászországi légikikötőben – újságírók bevonásával azt modellezte az elmúlt héten lezajlott kontinentális médiafóruma keretében, hogyan segíti önként vállalt közreműködésével egy esetleges természeti csapás következményeinek felszámolását.

Szaktudását és dolgozóit adja segítségül

A Deutsche Posttal vállalatcsoportot alkotó DHL társadalmi felelősségvállalásának egyik pillére a GoHelpnek nevezett logisztikai segítségnyújtás. A gyorsszállítmányozó divízió az ENSZ humanitárius ügyek koordinációs hivatalával (OCHA) együttműködve 400 munkatársát részesítette speciális képzésben, hogy önkéntesként részt tudjanak venni a vállalat vészhelyzeti gyorsreagáló csapatának (Disaster Response Team, DRT) munkájában. Egy esetleges fejlődő világbeli természeti csapás esetén – amelynek bekövetkezésére sajnos szép számmal akadtak példák az elmúlt időkben, és a globális éghajlati változásokkal párhuzamosan a jövőben is gyakoribb előfordulásukkal kell számolni – az ENSZ felkérésére a csapat tagjai 72 órán belül megkezdik működésüket a legközelebbi ellátó repülőtéren.

Mint ahogyan azt tapasztalni lehetett a szimulációs gyakorlaton is, a szerepvállalás sikere – azaz az éppen szükséges adományok időben való eljuttatása a megfelelő helyre – igen összetett, széles körű szaktudáson és tapasztalaton, de legalább ennyire rátermettségen és jó helyzetfelismerő képességen alapuló, odaadó munkát igényel. Az önkéntesek tevékenységét a DHL Express a saját logisztikai kapacitásának és hálózatának ingyenes rendelkezésre bocsátásával támogatja.

A DRT tagjai – ahogyan azt a szimulációba bevont sajtósok is tették – adott esetben szállító repülőgép rakteréből rakodják ki a segélycsomagokat, gondoskodnak azok szakszerű átmeneti raktározásáról, vezetik a készletleltárt vagy éppen járműre rakodva odaszállítják az adományokat a legkritikusabb helyszínre. Mindeközben – „amatőrök” számára eléggé megdöbbentő módon – jelentős erejüket köti le az adott térség hivatalos személyeivel folytatott csatározás, hiszen természeti katasztrófa ide vagy oda, a harmadik világban (is) sajnos sokszor az egyéni érdekek mindennél előrébb valók…

Százezer küldemény egy éjszaka alatt

A DHL Express fő tevékenysége mára a légi és a közúti háztól házig való szállítás borítéktól a raklapig, a világ bármely pontjára, gyorsan, és akár speciális igényeknek is eleget téve, a saját globális integrált szállítmányozási hálózat felhasználásával. Az amerikai (Cincinnati) és ázsiai-óceániai (Hong Kong) elosztóközpont mellett a 2008-ban átadott lipcsei szolgálja a legmodernebb technikával a küldemények feldolgozását. Az európai központ kapacitása akár közel százezer csomag kezelését is lehetővé teszi egyetlen éjszaka alatt. A DHL – az egyik legnagyobb európai „légitársaság” – bázisaként a lipcsei létesítmény naponta több mint 60 teherszállító járatot fogad és indít interkontinentális légi hálózatában.

A Lipcse/Halle repülőtér tőszomszédságában épített csarnokaiban zajlik az éjszakába nyúlóan érkező járatok légi konténereinek kirakodása, a csomagok szortírozása, ellenőrzése, dokumentálása, esetleges sérüléseinek kezelése, majd a korán reggel felszálló kargók célkonténereinek megtöltése a gépek berakodásához. Mindez mintegy 6500 dolgozó részvételével, teljes nyomon követhetőséggel, a legszorosabb időkorlátok és a legszigorúbb minőségi követelmények betartásával folyik.

Magyarországon elsőként szolgáltatott
A DHL-t 1969-ben az USA-beli San Franciscóban alapították. A Deutsche Post 1998-ban vásárolt először részvényeket a DHL-ben, rá négy évre a vállalat 100 százalékban a tulajdonába került. A teljes brandnek ma több mint 475 ezer munkavállalója dolgozik 220 országban, forgalma az elmúlt évben meghaladta az 55 milliárd eurót. 
 
Magyarországon az első expressz futárszolgálatként jelent meg már 1984-ben. A DHL Magyarország Kft. 1988-ban alakult, és ekkortól kezdték meg a hazai országos depóhálózat kiépítését. A budapesti tranzitközpont a gyűjtőhelyet jelenti a kelet-közép-európai térség számos pontjának, amelyekkel részben közúti forgalom, részben légi gyűjtőjáratok alakítják ki az expressz szállítmányozási kapcsolatot.

Forrás: GyártásTrend


Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.