Katasztrófahelyzet Lipcsében

Akadozik a segélyek odajutása, sátorból és takaróból túl sok van, a gyógyszer viszont hiányzik. Mielőtt azonban bárki aggódva keresné a vészhelyzet részleteit a hírportálokon, megnyugtathatjuk az olvasót: nem valódi katasztrófahelyzetről van szó, hanem a DHL Express szimulációs gyakorlatáról a lipcsei repülőtéren.

A globális logisztikai expressz szolgáltató – amely a fő európai elosztóközpontját működteti a szászországi légikikötőben – újságírók bevonásával azt modellezte az elmúlt héten lezajlott kontinentális médiafóruma keretében, hogyan segíti önként vállalt közreműködésével egy esetleges természeti csapás következményeinek felszámolását.

Szaktudását és dolgozóit adja segítségül

A Deutsche Posttal vállalatcsoportot alkotó DHL társadalmi felelősségvállalásának egyik pillére a GoHelpnek nevezett logisztikai segítségnyújtás. A gyorsszállítmányozó divízió az ENSZ humanitárius ügyek koordinációs hivatalával (OCHA) együttműködve 400 munkatársát részesítette speciális képzésben, hogy önkéntesként részt tudjanak venni a vállalat vészhelyzeti gyorsreagáló csapatának (Disaster Response Team, DRT) munkájában. Egy esetleges fejlődő világbeli természeti csapás esetén – amelynek bekövetkezésére sajnos szép számmal akadtak példák az elmúlt időkben, és a globális éghajlati változásokkal párhuzamosan a jövőben is gyakoribb előfordulásukkal kell számolni – az ENSZ felkérésére a csapat tagjai 72 órán belül megkezdik működésüket a legközelebbi ellátó repülőtéren.

Mint ahogyan azt tapasztalni lehetett a szimulációs gyakorlaton is, a szerepvállalás sikere – azaz az éppen szükséges adományok időben való eljuttatása a megfelelő helyre – igen összetett, széles körű szaktudáson és tapasztalaton, de legalább ennyire rátermettségen és jó helyzetfelismerő képességen alapuló, odaadó munkát igényel. Az önkéntesek tevékenységét a DHL Express a saját logisztikai kapacitásának és hálózatának ingyenes rendelkezésre bocsátásával támogatja.

A DRT tagjai – ahogyan azt a szimulációba bevont sajtósok is tették – adott esetben szállító repülőgép rakteréből rakodják ki a segélycsomagokat, gondoskodnak azok szakszerű átmeneti raktározásáról, vezetik a készletleltárt vagy éppen járműre rakodva odaszállítják az adományokat a legkritikusabb helyszínre. Mindeközben – „amatőrök” számára eléggé megdöbbentő módon – jelentős erejüket köti le az adott térség hivatalos személyeivel folytatott csatározás, hiszen természeti katasztrófa ide vagy oda, a harmadik világban (is) sajnos sokszor az egyéni érdekek mindennél előrébb valók…

Százezer küldemény egy éjszaka alatt

A DHL Express fő tevékenysége mára a légi és a közúti háztól házig való szállítás borítéktól a raklapig, a világ bármely pontjára, gyorsan, és akár speciális igényeknek is eleget téve, a saját globális integrált szállítmányozási hálózat felhasználásával. Az amerikai (Cincinnati) és ázsiai-óceániai (Hong Kong) elosztóközpont mellett a 2008-ban átadott lipcsei szolgálja a legmodernebb technikával a küldemények feldolgozását. Az európai központ kapacitása akár közel százezer csomag kezelését is lehetővé teszi egyetlen éjszaka alatt. A DHL – az egyik legnagyobb európai „légitársaság” – bázisaként a lipcsei létesítmény naponta több mint 60 teherszállító járatot fogad és indít interkontinentális légi hálózatában.

A Lipcse/Halle repülőtér tőszomszédságában épített csarnokaiban zajlik az éjszakába nyúlóan érkező járatok légi konténereinek kirakodása, a csomagok szortírozása, ellenőrzése, dokumentálása, esetleges sérüléseinek kezelése, majd a korán reggel felszálló kargók célkonténereinek megtöltése a gépek berakodásához. Mindez mintegy 6500 dolgozó részvételével, teljes nyomon követhetőséggel, a legszorosabb időkorlátok és a legszigorúbb minőségi követelmények betartásával folyik.

Magyarországon elsőként szolgáltatott
A DHL-t 1969-ben az USA-beli San Franciscóban alapították. A Deutsche Post 1998-ban vásárolt először részvényeket a DHL-ben, rá négy évre a vállalat 100 százalékban a tulajdonába került. A teljes brandnek ma több mint 475 ezer munkavállalója dolgozik 220 országban, forgalma az elmúlt évben meghaladta az 55 milliárd eurót. 
 
Magyarországon az első expressz futárszolgálatként jelent meg már 1984-ben. A DHL Magyarország Kft. 1988-ban alakult, és ekkortól kezdték meg a hazai országos depóhálózat kiépítését. A budapesti tranzitközpont a gyűjtőhelyet jelenti a kelet-közép-európai térség számos pontjának, amelyekkel részben közúti forgalom, részben légi gyűjtőjáratok alakítják ki az expressz szállítmányozási kapcsolatot.

Forrás: GyártásTrend


Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.
Karbantartási munkák a debreceni reptéren

Karbantartási munkák a debreceni reptéren 

Ez idő alatt leáll a forgalom.
Az izraeli légitársaság rendkívüli járatokat indít

Az izraeli légitársaság rendkívüli járatokat indít 

Az izraeli helyzet alakulása miatt minden menetrend szerinti járatot töröltek. Most hazaszállító járatok indítására készülnek.
A Wizz Air kitart a korábban vitatott hajtóműgyártó mellett

A Wizz Air kitart a korábban vitatott hajtóműgyártó mellett 

A korábbi problémák ellenére ismét Pratt & Whitney hajtóműveket rendelnek.
A Wizz Air módosította izraeli és jordán járatainak szüneteltetését

A Wizz Air módosította izraeli és jordán járatainak szüneteltetését 

Az ultrafapados légitársaság ideiglenesen felfüggesztette járatait Izraelbe és Jordániába – szeptember 15-ig egyik érintett úti célra sem közlekednek gépei.
Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok

Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok 

A rendőrség háromféle műszerrel mér – íme a különböző módszerek.
Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait

Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait 

Annak érdekében, hogy nyáron, a Balaton felé, és onnan Budapest irányába tartó hétvégi csúcsforgalomban legalább emiatt ne legyen fennakadás.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.