A gyakorlat „kerettörténete” szerint egy Boeing 737-200-as utasszállító sérült futóművel landolt Ferihegyen. A 40 utast és ötfős személyzetet szállító repülő összeütközött egy Tu-154B teherszállítóval, a szárnyából kifolyt és lángra lobbant az üzemanyag.
Az első vészjelzés riasztások bonyolult láncolatát indította el, amelynek eredményeképpen az RKI tűzoltói percek alatt a helyszínre értek és megkezdték az oltást. Ezt követően behatoltak a repülőgép belsejébe és kimentették az ott rekedt utasokat. A Repülőtéri Polgári Védelem eközben egészségügyi sátrat állított fel, gyógyszereket szállított a helyszínre és üzembe állította a Mobil Vezetési Pontot, egy átalakított kisbuszt, melyből közvetlen közelről irányítják a mentési munkákat. A repülőtéri egészségügyi szolgálat az Országos Mentőszolgálat városi egységeivel közösen ellátta a sérülteket, a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság és az ORFK készenléti egységei pedig a helyszín biztosítása mellett azonosították a baleset elszenvedőit.
A nyilvánosság bevonása mellett lezajlott gyakorlatban kilenc szervezet több mint 150 munkatársa vett részt. A ferihegyi gyakorlat célja az volt, hogy az érintett szervek gyakorolhassák a repülőtér Kényszerhelyzeti Tervében meghatározott feladatokat, összehangolják riasztási rendszereiket, tevékenységüket, ellenőrizzék technikai felszerelésüket és fejlesszék együttműködési készségüket egy esetleges légi szerencsétlenség kezelésében.