A központ az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a pesti hídfőben mindkét oldalon lépcsőben végződik a járda, ezért az úttesttel kapcsolatot adó fel- és lehajtórámpa épült. A budai oldalon mind az úttesthez, mind a felhajtókban kijelölt kerékpárutakhoz létesült kapcsolat. Külön kerékpárútszakasz épült ki az Irinyi utcai MOL BuBi gyűjtőállomás megközelítésére.
A BKK arra kéri a járdát használó kerékpározókat, hogy figyeljenek a gyalogosan közlekedőkre és az útviszonyokra. Akik továbbra is a híd útpályáján szeretnének kerékpárral áthaladni, azok számára nincs változás, mert a járda nincs kijelölve gyalog- és kerékpárútnak, azaz a használata nem kötelező.
Az autóval közlekedők számára a legfontosabb változás, hogy a hídról a Boráros tér felé a korábbi kétsávos lehajtóból biztonságosabb, egysávos lehajtó lett. Ennek eléréséhez keresztezni kell a kerékpársávot, a sávváltásra vonatkozó szabályok szerint.
Közölték továbbá, hogy a Petőfi hídon jelenleg nincs mód kerékpársáv kijelölésére az úttest szélessége miatt, az a dunai átkelő pár éven belül esedékes felújításakor történhet meg.
Forrás: MTI