Loppert Dániel az MTI kérdésére elmondta: a pösténypusztai Ipoly-híd építésénél 20 centiméteres geometriai eltérést vétett a híd pályalemezében a kivitelező Porr Építési Kft., ez pedig elfogadhatatlan a magyar műszaki előírások alapján.
A NIF véleménye szerint a munkát az eltérés korrigálásáig nem lehet folytatni - tette hozzá.
Mint közölte: a NIF a beruházás mérnökével egyeztetve még májusban tett javaslatot a hiba kijavításának technológiai megoldására, ám azóta a vállalkozó nem végzett érdemben munkát a híd pályatestén.
A kommunikációs vezető hozzátette: a műszaki hiányosságok, illetve a határidő be nem tartása miatt minden, szerződésben rögzített jogos követelést behajtanak majd a vállalkozóval szemben.
A Pösténypuszta-Pető közötti hidat a jelenlegi ütemezés szerint szeptember 30-án adják át a forgalomnak.
Ezzel párhuzamosan épül a második, Ráróspusztát Ráróssal összekötő Ipoly-híd építése is. Utóbbi a NIF tájékoztatása szerint az ütemezés szerint halad, a létesítményt várhatóan szeptemberben helyezik forgalomba.
A két Ipoly-híd megépítésére 7 millió eurót nyert uniós forrásból a pályázó szlovák-magyar konzorcium. Ez a pénz a beruházási költség 85 százalékát fedezi, a fennmaradó részt Magyarország és Szlovákia közösen finanszírozza.
Forrás: MTI