Késik az első Ipoly-híd átadása

A Pösténypuszta és Pető közötti első Ipoly-híd átadását június végére tervezték, de egy műszaki hiba miatt az átadás csak szeptember végére várható - erről Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője tájékoztatta az MTI-t csütörtökön.

Loppert Dániel az MTI kérdésére elmondta: a pösténypusztai Ipoly-híd építésénél 20 centiméteres geometriai eltérést vétett a híd pályalemezében a kivitelező Porr Építési Kft., ez pedig elfogadhatatlan a magyar műszaki előírások alapján.

A NIF véleménye szerint a munkát az eltérés korrigálásáig nem lehet folytatni - tette hozzá.

Mint közölte: a NIF a beruházás mérnökével egyeztetve még májusban tett javaslatot a hiba kijavításának technológiai megoldására, ám azóta a vállalkozó nem végzett érdemben munkát a híd pályatestén.

A kommunikációs vezető hozzátette: a műszaki hiányosságok, illetve a határidő be nem tartása miatt minden, szerződésben rögzített jogos követelést behajtanak majd a vállalkozóval szemben.

A Pösténypuszta-Pető közötti hidat a jelenlegi ütemezés szerint szeptember 30-án adják át a forgalomnak.

Ezzel párhuzamosan épül a második, Ráróspusztát Ráróssal összekötő Ipoly-híd építése is. Utóbbi a NIF tájékoztatása szerint az ütemezés szerint halad, a létesítményt várhatóan szeptemberben helyezik forgalomba.

A két Ipoly-híd megépítésére 7 millió eurót nyert uniós forrásból a pályázó szlovák-magyar konzorcium. Ez a pénz a beruházási költség 85 százalékát fedezi, a fennmaradó részt Magyarország és Szlovákia közösen finanszírozza.

Forrás: MTI


Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.