A mentőprogramról a LOT szóvivője elmondta, hogy a légitársaság 2 ezer dolgozójának egy részét elbocsátják, és jelentősen csökkentik a járatok számát.
A LOT 157,1 millió zloty (50,5 millió dollár) nettó veszteséggel zárta a tavalyi évet, a 2011. évi 145,7 milliós hiány után. A társaságot egy decemberben folyósított 127 millió dolláros állami hitel tartja talpon. Donald Tusk miniszterelnök nemrég azt mondta, hogy a kormány meg akarja menteni a LOT-ot, "de nem minden áron".
Rontja a LOT helyzetét, hogy földre kényszerült a légitársaság két Dreamliner utasszállítója. A Boeing cég repülőgépein másutt tapasztalt üzemzavar miatt a Dreamlinerek egyelőre nem repülhetnek.
A LOT az európai légitársaságok közül először állított forgalomba Dreamlinert. A gépek kiesése január közepe óta 8 millió zloty (2,5 millió dollár) kárt okozott az amúgy is veszteséges légitársaságnak, mert meg kell hosszabbítania néhány meglévő B 767-es és B 777-es bérletét.
A LOT az állami tulajdonban lévő varsói repülőtér legnagyobb ügyfele és a szintén az állam irányítása alatt álló finomítók által előállított kerozin nagy vásárlója.
A LOT mintegy 66 százaléka az államé, további közel 25 százaléka azoknak a cégeknek a tulajdonában van, amelyek a LOT átalakításán dolgoznak. A fennmaradó valamivel kevesebb mint 7 százalék LOT-részesedés a munkavállalók kezében van.