A pilóták a vonatkozó szabályok ellenére nem szakították meg az utat a legközelebbi alkalmas repülőtéren, és több ország légiforgalmi irányításának sem jelezték, hogy mi történt.
A QS 1125-ös számú, Samos–Prága járatot teljesítő, OK-TVO lajtromjelű repülőgép egyik hajtóműve száz tengeri mérföldre (185 km) észak-keletre Athéntól, az Égei-tenger felett hibásodott meg augusztus 22-én. A Boeing 737-es pilótái a 36 ezer lábnyi (kb. 11 ezer méter) utazómagasság elérése után nem sokkal észlelték a problémát. Ezt követően a gép 24 ezer lábra (kb. 7 300 méter) süllyedt, de a pilóták nem jelezték a légiforgalmi irányításnak, hogy egyetlen működő hajtóművel repülnek tovább.
A 170 utast szállító járat mintegy 2 óra 20 perccel később, több ország légterén is átrepülve további komplikációk nélkül leszállt Prágában.
Az Aviation Herald beszámolója szerint a repülőgép bal oldali hajtóműve az utazómagasság elérése idején magától állt le. Miután a pilóták alacsonyabbra süllyedtek, a vonatkozó ellenőrzőlisták utasításai szerint két különböző módszerrel is megpróbálták újraindítani a hajtóművet, azonban a próbálkozások nem jártak sikerrel. Mivel Prága eléréséhez megfelelő mennyiségű üzemanyag volt a repülőgépen (ezen a magasságon, egyetlen hajtóművel üzemelve is), a kapitány mindezek ellenére úgy döntött, hogy folytatja az utat az eredeti célállomásig.
A légitársaság megerősítette a történteket, ugyanakkor Vladka Dufková szóvivő tagadta, hogy a légitársaság bármilyen biztonsági előírást megsértett volna. “A személyzet az ilyen esetekre vonatkozó biztonsági és üzemeltetési utasításokat követve járt el és a járat biztonságosan leszállt Prágában. A gép kapitánya az egyik legtapasztaltabb pilótája a légitársaságnak, a személyzet ura volt a helyzetnek és természetesen nem becsült alá semmit” – jelentette ki a Zdopravy.cz nevű cseh lapnak a szóvivő.