Közölték: a légiforgalom szén-dioxid-kibocsátása tavaly Európában 56,9 százalékkal csökkent a 2019-es szinthez képest, a járatok száma pedig 54,5 százalékkal mérséklődött. A szervezet ugyanakkor megjegyzi, hogy jelentős eltérések voltak az országonkénti kibocsátás-csökkenésben, úgy, hogy a repülés összes szén-dioxid-kibocsátását az indulási országhoz számítják. A legtöbb ország az 50-70 százalékos kibocsátás-csökkenési tartományba esett, az eltéréseket a flotta felépítésével, a repülőgépek korával, a repülési távolsággal, illetve a koronavírus-járvány általi járatcsökkenéssel magyarázza az Eurocontrol.
Az egyes országokat tekintve az áruszállítás erősödése miatt a legalacsonyabb mértékben, 13 százalékkal Luxemburgban csökkent a kibocsátás, ezt követte Belgium, mintegy 30 százalékkal, miután a Belgiumból induló teherjáratok aránya 11 százalékról 25 százalékra nőtt. A legnagyobb - 70 százalékos vagy annál nagyobb - szén-dioxid-kibocsátási csökkenés Horvátországban, Csehországban, Izlandon, Montenegróban, Szlovákiában és Szlovéniában volt; Magyarországon 62 százalékot ért el.
A pandémiát megelőzően, 2019-ben az Eurocontrol által követett járatok mintegy 85 százaléka kereskedelmi utasszállító volt, a maradékot az áruszállítás, az üzleti repülés és a menetrend nélküli járatok tették ki. A szervezet szén-dioxid-kibocsátási adatai nem terjednek ki Ukrajnára, Oroszországra és Fehéroroszországra, utóbbi kettő nem tagja az Eurocontrolnak.
Forrás: MTI