Kezd elfajulni a ferihegyi poggyászvita

A Wizz Air felszólította a Malév Ground Handlinget, hogy a WIZZ-utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát, a Budport máris reagált.

A Wizz Air változtatásokat vezet be a budapesti utaskezelési szolgáltatójával kapcsolatban, amelyre azután került sor, hogy kiderült, az alvállalkozó több esetben nem felelt meg a légitársaság elkötelezettségének, hogy barátságos és gördülékeny utazási élményt biztosítson utasainak - szól a Wizz Air sajtóközleménye.

A WIZZ-szolgáltatásokat úgy, mint a helyszíni jegyértékesítést, a poggyászfeladást és ellenőrzést, valamint a reptéri utasfelvételt Budapesten a Malév Ground Handling vagy annak valamely alvállalkozója végzi. A Wizz Air minden beszállítójának és azok alvállalkozóinak is meg kell felelniük a légitársaság normáinak. Miután több panasz érkezett a budapesti reptéren történő poggyászellenőrzés miatt, a Wizz Air a kézipoggyász ellenőrzési folyamatot érintő változtatásokat vezet be földi kiszolgáló partnerével, a Malév Ground Handlinggel közösen.

Diederik Pen, a fapados légitársaság üzemeltetési igazgatója elmondta, hogy az utasaiktól érkező panaszok következtében felülvizsgálták a poggyászellenőrzési és díjbeszedési folyamatot a budapesti reptéren. Földi kiszolgáló partnerüket, a Malév Ground Handlinget felszólították, hogy a WIZZ-utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát. Ezen kívül felkérték a teljes útvonalhálózatuk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereiket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből. Végrehajtják továbbá az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagaik teljes körű felülvizsgálatát, hogy biztosítsák, utasaik helyesen értelmezik poggyászszabályzatukat.

Az ügyben megkerestük a Wizz Airt, akik elmondták: A Malév Ground Handling a Wizz Air szerződött földi kiszolgáló partnere, ők biztosítják a szolgáltatást, ez a döntés most arra vonatkozik, hogy a Malév GH ne adja ki a feladatokat az egyik alvállalkozójának, a Budportnak.

Reagált a Budport

A Budport Airportalnak eljuttatott közleményében elmondta, hogy az alvállalkozót folyamatosan auditálta a légitársaság, mely során elsősorban a kézipoggyászokra vonatkozó szabályokat vizsgálták. A legutóbbi, november 3-i ellenőrzés során a Wizz Air 69%-ra értékelte a Budport munkáját, melyet azzal indokolt, hogy "több kisméretű kézipoggyász a nagyobb csomagok mellett díjtalanul felkerült a fedélzetre". Így a Budport nem érti a Wizz Air döntését, és úgy gondolja, hogy a légitársaság rájuk próbálja hárítani az utasok szempontjából indokolatlanul szigorú kézipoggyász-szabályzat negatív hatásait.

Forrás: AIRportal.hu


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.