Kezd elfajulni a ferihegyi poggyászvita

A Wizz Air felszólította a Malév Ground Handlinget, hogy a WIZZ-utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát, a Budport máris reagált.

A Wizz Air változtatásokat vezet be a budapesti utaskezelési szolgáltatójával kapcsolatban, amelyre azután került sor, hogy kiderült, az alvállalkozó több esetben nem felelt meg a légitársaság elkötelezettségének, hogy barátságos és gördülékeny utazási élményt biztosítson utasainak - szól a Wizz Air sajtóközleménye.

A WIZZ-szolgáltatásokat úgy, mint a helyszíni jegyértékesítést, a poggyászfeladást és ellenőrzést, valamint a reptéri utasfelvételt Budapesten a Malév Ground Handling vagy annak valamely alvállalkozója végzi. A Wizz Air minden beszállítójának és azok alvállalkozóinak is meg kell felelniük a légitársaság normáinak. Miután több panasz érkezett a budapesti reptéren történő poggyászellenőrzés miatt, a Wizz Air a kézipoggyász ellenőrzési folyamatot érintő változtatásokat vezet be földi kiszolgáló partnerével, a Malév Ground Handlinggel közösen.

Diederik Pen, a fapados légitársaság üzemeltetési igazgatója elmondta, hogy az utasaiktól érkező panaszok következtében felülvizsgálták a poggyászellenőrzési és díjbeszedési folyamatot a budapesti reptéren. Földi kiszolgáló partnerüket, a Malév Ground Handlinget felszólították, hogy a WIZZ-utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát. Ezen kívül felkérték a teljes útvonalhálózatuk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereiket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből. Végrehajtják továbbá az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagaik teljes körű felülvizsgálatát, hogy biztosítsák, utasaik helyesen értelmezik poggyászszabályzatukat.

Az ügyben megkerestük a Wizz Airt, akik elmondták: A Malév Ground Handling a Wizz Air szerződött földi kiszolgáló partnere, ők biztosítják a szolgáltatást, ez a döntés most arra vonatkozik, hogy a Malév GH ne adja ki a feladatokat az egyik alvállalkozójának, a Budportnak.

Reagált a Budport

A Budport Airportalnak eljuttatott közleményében elmondta, hogy az alvállalkozót folyamatosan auditálta a légitársaság, mely során elsősorban a kézipoggyászokra vonatkozó szabályokat vizsgálták. A legutóbbi, november 3-i ellenőrzés során a Wizz Air 69%-ra értékelte a Budport munkáját, melyet azzal indokolt, hogy "több kisméretű kézipoggyász a nagyobb csomagok mellett díjtalanul felkerült a fedélzetre". Így a Budport nem érti a Wizz Air döntését, és úgy gondolja, hogy a légitársaság rájuk próbálja hárítani az utasok szempontjából indokolatlanul szigorú kézipoggyász-szabályzat negatív hatásait.

Forrás: AIRportal.hu


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.