Január 5-én egy súlyos incidens rázta meg a légi közlekedési ipart, amikor egy Boeing 737 MAX 9 típusú repülőgép repülés közben elvesztette egy ajtópaneljét. Az esetet az amerikai hatóságok azonnal elkezdték kivizsgálni, mely során a baleset lehetséges okaként a hiányzó panelelemek kerültek megjelölésre, írja a Portfolio.hu.
Az Amerikai Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NTSB) által közzétett jelentés szerint az Alaska Airlines által üzemeltetett gépen négy kulcsfontosságú csavar hiányzott az ajtódugóról (a vészkijárat nyílást zárják le ezzel). Ez még nagyobb figyelmet irányít a Boeing gyártási folyamataira, tekintettel arra, hogy a hiányzó csavarok olyan részen voltak, melyet korábban szegecsek meghibásodása miatt javítottak.
A NTSB által összeállított fényképes bizonyítékok alapján bebizonyosodott, hogy az ajtódugóról, amit eredetileg szegecsjavítás céljából távolítottak el, valóban hiányoznak a csavarok. A vizsgálat továbbra is zajlik annak érdekében, hogy feltárja azokat a gyártási dokumentumokat, amelyek ezeket a módosításokat engedélyezték.
Az eseményre reagálva korábban az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) határozott lépéseket tett: 171 darab Boeing 737 MAX 9 típusú repülőgépet állítottak le átvizsgálás céljából. Ezeket a gépeket – melyek többségét a United Airlines és az Alaska Airlines üzemeltette – január vége felé újra repülésre alkalmasnak nyilvánították.