Kiderült, mennyit fektet be az Etihad az Alitaliába

Az Etihad Airways 560 millió eurót ruház be a veszteséget termelő Alitalia olasz légitársaságba - jelentették be az Etihad és az Alitalia vezetői pénteken Rómában.

Az Etihad légitársaság honlapján közvetített videókonferencián elhangzott: az Etihadtól 560 millió euró, hitelezőitől pedig további 300 millió euró tőkeinjekciót kap az Alitalia. Emellett az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága 49 százalékos részesedést szerez az Alitaliában 387,5 millió euróért cserébe, és vállalta az olasz cég átalakítását, amelynek köszönhetően 2017-től újra nyereséges lehet.

A hitelező bankok hozzájárultak 598 millió euró rövid és közepes futamidejű hitel átütemezéséhez, és további 300 milliós hitelkeretet is biztosítottak.

Hosszú távú járatok és teherszállítás

James Hogan, az Etihad vezérigazgatója a videokónferencián elmondta, hisznek abban, hogy a most jelentős veszteségeket termelő Alitaliából - amelyet az európai légipiac egyik legmarkánsabb szereplőjének nevezett - nyereségesen működő, sikeres légitársaságot hozhatnak létre. Hozzátette: a rendelkezésre bocsátott pénzből az átalakítást kell végrehajtani.

A változások között kiemelték az Alitalia hosszú távú járathálózatának átalakítását, amelynek egyik központi eleme, hogy több járatot létesítenek Abu-Dzabi és több nagy olasz város, például Róma és Milánó között. Emellett Rómából öt új járatot indítanak, Milánóból pedig megduplázódik a hosszú távú járatok száma. Ehhez harmadával növelik a szélestörzsű repülőgépflottát, a keskenytörzsűt pedig "az igényekhez igazítják".

A járathálózat átalakítása mellett újraindítják az Alitalia teherszálló ágazatát és a két cég összefésüli egyebek mellett a repülőgép-karbantartási és földi kiszolgálási tevékenységét is.

A jelentős veszteséggel működő Alitaliánál legutóbb július végén hajtottak végre 250 millió eurós tőkeemelést. A társaság legutóbb 2013 októberében kért csődvédelmet, miután 294 millió eurós veszteséget és egymilliárdos adósságot jelentett.

Az Etihad tavaly a társaság folyamatos terjeszkedésének köszönhetően 62 millió dollár nettó nyereséget ért el az egy évvel korábbi 42 millió dollár után. Az árbevétel 27 százalékkal, 6,1 milliárd dollárra emelkedett.

Az Öböl-menti cégnek hét másik légitársaságban van üzletrésze, köztük az Air Berlinben, a Virgin Australiában és az Air Serbiában.

Forrás: MTI


A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.