Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Emirates augusztusban jelentette be, hogy a jelenleg csúcstartó Qantas légitársaság Sydney-Dallas járatának hosszán is túltéve indítja el februárban a világ leghosszabb légi járatát Dubaj és Panamaváros között, mintegy 13.800 kilométeren. Nem sokkal később az Air India rukkolt elő azzal a hírrel, hogy ők még az Emirates járatánál is hosszabb útvonalon - 14.000 kilométeres távon - fognak közlekedni, méghozzá a dél-indiai Bengaluru és San Francisco között.
A Singapore Airlines új járatának hosszát azonban nehéz lenne túllépni: a szingapúri légicég a városállam és New York-Newark repülőtere közötti járata 8700 tengeri mérföld (16 ezer kilométer) hosszú lesz, amelyet a megnövelt hatótávolságú A350-esek - amelyeket 2018-ban állítanak üzembe - 19 óra alatt tesznek meg.
Ahhoz, hogy az A350-esek képesek legyenek ekkora távolságot megtenni, számos változtatást kell végrehajtani rajtuk. Nagyobb üzemanyagtartályokat szerelnek fel rájuk, amelyek 165 ezer liter kerozint képesek befogadni, az üzemanyagellátó-rendszert is nagyobb teljesítményűre kell cserélni és növelni kell a gép engedélyezett legnagyobb felszálló súlyát is.
Forrás: MTI
Forrás: Turizmus Online