Kijev december 14-től indul, hetente háromszor, hétfői, szerdai és pénteki napokon. Nem a központi Boriszpolra közlekedik majd a járat, hanem a belvároshoz jóval közelebbi, Zsuljani repülőtéren száll le. Tel Aviv december 6-tól szintén heti három alkalommal - kedd, csütörtök, szombat - repül majd. A járat a központi Ben Gurion repülőtérre érkezik.
Ugyan a Wizz Air kijevi járata nem az ukrán főváros első számú repülőterére közlekedik, de árakban bizonyára versenyképesebb lesz vetélytársaihoz képest. A Wizz Air-nél egy ülés levegőbe juttatása harmada annak, mint amibe egy hálózati légitársaságnak kerül - fejtette ki Váradi hozzátéve, hogy ennek tudatában versenyezzenek velük az útvonalakon. Tervek szerint évente akár 100 ezer utast szállíthatnak a két vonalon.
De akkor most tényleg repülnek?
Mint megtudtuk, a magyar hatóságok már megtették a hivatalos kijelölést, ugyanakkor a másik két fél jóváhagyása még várat magára. „Péntek óta kezünkben vannak a papírok” - nyugtatott Váradi József újságírói kérdésre reagálva, mely szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján még nem található a kijelölés. Váradi hozzátette: a magyar hatóság döntése lényeges. Mint mondta, a másik két ország részéről egy-két hetes átfutási időre van szükség. „Technikai folyamatról van szó” - mondta. Szintén beadta kérlemét a Wizz Air a Moszkva, Isztambul útvonalakra, melyek még elbírálás alatt vannak; eredmény egy-két hónap múlva várható. Addig is „próbáljunk arra hagyatkozni, amit mi kommunikálunk, nem arra, amit mások spekulálnak” - figyelmeztetett Váradi József.
Cap István az ukrán nagykövetség első titkára elomondta: az útvonal kiszolgálásában a Malév kidőlését követően felmerültek bizonyos problémák. „Az Aerosvit bizonyos objektív és szubjektív okok miatt elég nehezen bírkózik meg a feladatokkal, így örülünk a járatnak” - tette hozzá.
A Malév végével több, a kétoldalú légügyi egyezmények által szabályozott útvonalon monopolhelyzetbe kerültek a másik fél által kijelölt légitársaságok, mely a díjszabásban is éreztette hatását.
Wizz Air a Malév maradékáért
Szintén bejelentették, hogy a Wizz Air három éves szerződést kötött a Malév Ground Handlinggel (GH) gépei földi kiszolgálására mintegy kétmilliárd forint értékben. A munka november elsejétől indul. Limburger Lóránt, a Malév GH igazgatója ekképp szólt: „Meglepő, hogy a Malév név még felmerülhet, de a Malév GH létező cég, több hónapos versenyeztetés végén nyertük el a megbízást.” A ma 384 fős, a Nemzeti Vagyonkezelő tulajdonát képező céget 2006-ban szervezték ki a Malévből.