Az Airbus A321neo a jelenleg piacon lévő leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgép, amely egyosztályos elrendezésben 239 ülőhellyel rendelkezik. A Pratt and Whitney GTF hajtóművel felszerelt modell a legalacsonyabb egy utasra eső üzemanyag-felhasználást biztosítja, ezáltal képes elérni a lehető legkisebb mértékű szén-dioxid-kibocsátást, miközben csökkenti költségeit is.
A repülőgéptípus emellett további jelentős környezetvédelmi előnyöket kínál: a zajterhelés közel 50 százalékkal, az üzemanyag-fogyasztás 30 százalékkal, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 50 százalékkal kevesebb az előző típushoz képest.
A Kínából Európába történő szállítórepülést 10 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) keverékével hajtják végre az elkövetkező napokban. Az új Airbus A321neo repülőgép finanszírozása egy lízingszerződés keretében történik majd, amelyet a légügyi cég és pénzügyi partnere, az AVIC kötött.
„Az Airbus A321neo a leghatékonyabb, jelenleg forgalomban lévő egyfolyosós repülőgép, ezért is esett erre a választásunk. Amellett, hogy kivételesen gazdaságos üzemeltetést biztosít, egyúttal olyan alapot kínál, amellyel megőrizhetjük pozíciónkat a világ egyik legfenntarthatóbb légitársaságaként. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy növekedésünk mellett is tovább csökkentsük az egy utasra jutó szén-dioxid-kibocsátásunk intenzitását”, mondta Váradi József vezérigazgató a most tető alá hozott vásárlással kapcsolatban.
Forrás: Redlemon