A legtöbb utas persze nem szegi meg ezeket a szabályokat, de akad néhány olyan dolog, ami irritálónak minősülhet a gépen.
Jo Bryant etikett-szakértő szerint az egyik legnagyobb tiszteletlenség az, amikor az utasok tapsolnak a pilótának leszálláskor. A szakember ezt „udvariatlanságnak” véli. Nincs szükség tapsra a földet érést követően, mert ha a leszállás jól sikerült, a taps azt sugallja, hogy meglepődtek a pilóta ügyességén. Ha viszont rázósan, sértően szarkasztikusan hangzik”. A pilóták megtapsolása mégis gyakoribbá vált az évek során, de ha az utasok mindenképp ki akarják fejezni elismerésüket, vihetnek valamilyen apró ajándékot a személyzetnek a taps helyett.
Az etikett-szakértő a cipőkkel kapcsolatban is adott tanácsokat. Nyugodtan le lehet venni a lábbelit a hosszú távú járatokon, de előtte meg kell győződniük arról, hogy a lábujjaik „rendben vannak-e”. Mármint, alkalmas-e közszemlére tenni (azért inkább maradjon fent a zokni) és teljesen szagtalan. Soha ne tegyük az ülésre, vagy ami a legrosszabb, ne pihentessük a karfán. A cipőlevétel tehát jöhet, de mezítláb semmiképpen sem jó ötlet sétálni a fedélzeten, mert a repülőgép folyosója általában piszkos, az utasok séta közben pedig baktériumokat szedhetnek össze, nem beszélve arról, hogy a többiek számára kellemetlenné tehetik a repülés élményét.
Patrick Smith pilóta szerint egyébként sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).
Forrás: Roadster