Kiszerelik az üléseket a villamosból Bécsben

Hogy több helye legyen az utasoknak, és gyorsabban tudjanak ki- és beszállni, eltávolítanak két-két üléssort a 43-as villamosból Bécsben. A néhány hónapos próbaüzem után az utasok visszajelzései alapján döntenek majd, hogy hogyan tovább.

Egyik szeme sír, másik szeme nevet a bécsi közlekedési vállalatnak, a Wiener Liniennek, mivel az olcsóbb éves bérletnek köszönhetően egyre nő az utasforgalma, ugyanakkor egyre zsúfoltabbak is a járművei. A Wiener Zeitung beszámolója szerint a tömegközlekedési vállalat éppen ezért már június óta azon töri a fejét, miként biztosíthatna több helyet utasainak.

Az erőfeszítések eredményeként hétfőn indul próbaútjára az az alacsonypadlós villamosszerelvény, amelyből a harmadik és ötödik ajtónál kiszereltek két-két üléssort. Így tizenkét ülőhely helyett tizenhat állóhely áll az utasok rendelkezésére. A vállalalt szóvivője, Dominik Gries a Wiener Zeitungnak azt is elmondta, az újítással nem az a céljuk, hogy minél több embert préseljenek be a villamosba, hanem hogy azok jobban szétszóródjanak a szerelvényben, és ne az ajtóknál tömörüljenek. Ennek köszönhetően felgyorsulhat a ki- és beszállás is, ami révén pontosabban be tudják majd tartani a menetrendet.

Az átalakított szerelvény az ugyancsak zsúfolt 43-as vonalon jár majd, a próbaidőszak néhány hónapig tart. Ezt követően kiértékelik az utasok visszajelzéseit, és azt is megvizsgálják, hogy az intézkedésnek köszönhetően tényleg gyorsabb-e az utascsere, és ezáltal pontosabban jár-e a villamos. Mindezek ismeretében döntenek majd arról, hogy hogyan tovább.

A vállalat szóvivője megnyugtatásként azt is elmondta, hogy a buszokon és a metrón nem terveznek ilyen lépéseket.

Az osztrák fővárosban 450 ezer ember rendelkezik éves bérlettel, ami Wiener Neustadt és Bregenz lakossága együttvéve. Az év eleje óta 70 ezer új éves bérletet adtak ki, ami többek között annak is köszönhető, hogy 449 euróról 365 euróra csökkentették az árát. A bécsiek az összes megtett út 37 százalékát buszon, villamoson és metrón teszik meg, így a tömegközlekedés a legkedveltebb közlekedési mód az osztrák fővárosban.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.