Egyik szeme sír, másik szeme nevet a bécsi közlekedési vállalatnak, a Wiener Liniennek, mivel az olcsóbb éves bérletnek köszönhetően egyre nő az utasforgalma, ugyanakkor egyre zsúfoltabbak is a járművei. A Wiener Zeitung beszámolója szerint a tömegközlekedési vállalat éppen ezért már június óta azon töri a fejét, miként biztosíthatna több helyet utasainak.
Az erőfeszítések eredményeként hétfőn indul próbaútjára az az alacsonypadlós villamosszerelvény, amelyből a harmadik és ötödik ajtónál kiszereltek két-két üléssort. Így tizenkét ülőhely helyett tizenhat állóhely áll az utasok rendelkezésére. A vállalalt szóvivője, Dominik Gries a Wiener Zeitungnak azt is elmondta, az újítással nem az a céljuk, hogy minél több embert préseljenek be a villamosba, hanem hogy azok jobban szétszóródjanak a szerelvényben, és ne az ajtóknál tömörüljenek. Ennek köszönhetően felgyorsulhat a ki- és beszállás is, ami révén pontosabban be tudják majd tartani a menetrendet.
Az átalakított szerelvény az ugyancsak zsúfolt 43-as vonalon jár majd, a próbaidőszak néhány hónapig tart. Ezt követően kiértékelik az utasok visszajelzéseit, és azt is megvizsgálják, hogy az intézkedésnek köszönhetően tényleg gyorsabb-e az utascsere, és ezáltal pontosabban jár-e a villamos. Mindezek ismeretében döntenek majd arról, hogy hogyan tovább.
A vállalat szóvivője megnyugtatásként azt is elmondta, hogy a buszokon és a metrón nem terveznek ilyen lépéseket.
Az osztrák fővárosban 450 ezer ember rendelkezik éves bérlettel, ami Wiener Neustadt és Bregenz lakossága együttvéve. Az év eleje óta 70 ezer új éves bérletet adtak ki, ami többek között annak is köszönhető, hogy 449 euróról 365 euróra csökkentették az árát. A bécsiek az összes megtett út 37 százalékát buszon, villamoson és metrón teszik meg, így a tömegközlekedés a legkedveltebb közlekedési mód az osztrák fővárosban.