A nyilatkozat szerint a zöldmezős beruházásban felépülő, kétvágányú, legalább 250 kilométer/órás haladási sebességű vasút megvalósíthatósági tanulmánya másfél-két év év alatt fog elkészülni. Ennek megfelelően a kiírás már meg is jelent az uniós közbeszerzési értesítőben. A szakmai munka során a diplomáciai szempontokat is figyelembe veszik: novemberben összeül egy munkacsoport, melynek feladata lesz a politikai érdekek egyeztetése is – derül ki az MTI tájékoztatásából.
A Budapest-Pozsony-Brünn-Varsó útvonalra tervezett vasút várhatóan csak a négy városban áll meg. A kiírás szerint egy 700-900 kilométer hosszú, évente 500 ezer főt szállító vasúti pályát terveznek építeni, amelyen 250, 300, illetve 350 km/h-s sebességgel lehet majd közlekedni.
Emellett megterveznek legalább négy, darabonként 250 ezer fő ellátására alkalmas intermodális csomópontot az érintett városokban. Az útvonalon várhatóan több fontos műtárgy is felépül: alagutakat, Duna- és Odera-hidat fognak átadni, illetve legalább két helyen jelentős közúti átvezetéssel is számolni kell számos kevésbé jelentős átkelő és létesítmény mellett.
A vasútvonalon a hagyományostól eltérő, nagyobb kapacitású szerelvények közlekednek majd és az egész rendszer intelligens közlekedési megoldásokkal alakítják ki.
Forrás: Magyar Építők