Németh Tamás vezérigazgató elmondta, összesen 108 autóbuszba került tájékoztató panel, és 52 megállóban állítottak fel utastájékoztató oszlopot, amely megmutatja, hogy hány percet kell várakozni a járat érkezésére. A fejlesztés keretében Tatán felújítottak egy elhanyagolt, de forgalmas buszmegállót, Tatabányán pedig átszállóállomást építettek a kormányhivatal leendő épületének közelében.
Az országban elsőként a Vértes Volánnál működnek egy rendszerben a megállóhelyi tájékoztatóoszlopok, az autóbuszok fedélzeti kijelzői és a forgalomirányítást segítő központ.
Minden berendezést egy gyártó, a török Kenkart szállított, a kivitelezést a Tigra Computer- és Irodatechnikai Kft. végezte - tette hozzá a vezérigazgató.
Az utastájékoztató rendszer és a két ingatlanberuházás teljes költsége meghaladta a 320 millió forintot, amelyhez 272 millió forintos támogatást kapott a társaság uniós és magyar költségvetési forrásokból.
A Vértes Volán tavaly menetrendi és térképes útvonaltervező programot tett hozzáférhetővé honlapján a tatabányai helyi közlekedésről. Az útvonaltervezővel az adott megállótól végigvezethető, milyen járatokkal, mennyi idő alatt lehet eljutni a város különböző területeire. A program kiszámolja a menetidőt, és a gyalogos közlekedést is jelzi.
A Vértes Volán Zrt. évente 14 millió kilométert teljesít, 260 autóbuszt tart üzemben és 17 millió utazást bonyolít le. Dolgozóinak száma 736, közülük 405 autóbuszvezető.
Forrás: MTI