A hongkongi légitársaság vezérigazgatója, Augustus Tang Kin a 2009-es nagy gazdasági válsághoz hasonlította a koronavírus légitársaságára gyakorolt hatását, és minden alkalmazottat arra kért, segítsen kimászni a bajból a cégnek – írta meg a South China Morning Post. A vállalat úgy őrizné meg a likviditását, hogy 27 000 dolgozóját arra kéri, vegyenek ki három hét fizetés nélküli szabadságot. Természetesen ezt nem mindenkitől egyszerre kéri a cégvezetés, a munkavállalók önkéntes alapon dönthetnek arról, eleget tesznek-e a kérésnek és ha igen, március és június között mikor. Ha ezt nem teszik meg elegen, akár elbocsájtásokra is sor kerülhet hamarosan. A krízist a Hupej tartományból kiindult új koronavírus-járvány okozza, emiatt Kínán belül utazási korlátozások és szigorú ellenőrzések léptek életbe, és a térségben sokan törölték korábban lefoglalt utazásaikat, ami pénzügyileg rosszul érinti az itt üzemelő légitársaságokat.
A cég egyik névtelenül nyilatkozó légiutas-kísérője szerint a rendkívüli szabadságolások az eszközhiány miatt is indokoltak: nincs elegendő arcmaszk, ami a cseppfertőzéssel (is) terjedő koronavírus elleni védekezés egyik alapja. Hozzátette, a közel egy hónapnyi fizetés kiesése nem nagy teher számára, de a helyzet rendeződése után a légitársaság jó lenne, ha kifizetné számára ez elmaradó összeget. Ezt csak profitja terhére tudná megtenni Cathay Pacific, amit már így is jelentősen megtépázhatnak a járvány következményei: a kínai szárazföldre közlekedő járatainak 90 százaléka nem indul el, ami összesnek közel a harmada.
Forrás: AIRportal.hu