A fejlesztések részeként Szent Miklós zászlóshajójukba új, korszerű motorok kerültek, modernizálták a belső utasteret, az itt található büfé is megfelel majd a mai elvárásoknak. A nyitott felső fedélzetet is vonzóbbá teszik majd az utasok számára.
A 130 éves nosztalgiahajók, a Helka és a Kelén felkészítése is megkezdődött a szezonra. A Helka belső terének padlózata műgyantaburkolatot, a bútorzat pedig friss kárpitborítást kap. A Kelén motoroson a felső fedélzet borításának régóta várt cseréjét is elvégzik, amely szintén műgyantaburkolatot kap, és a mellékhelyiségeket is felújítják. A Fonyód motoroson a belső és a hátsó fedélzet is új burkolatot kap a szezon kezdetére. A Lelle motoroson megújul a terem padlószőnyege, a hátsó fedélzetet szintén műgyantaburkolattal látják el, míg az utazást új székek teszik majd komfortosabbá. A hajózási társaságnál azt is elmondták: a legtöbb utast szállító Badacsony és Füred katamaránok büféit és belső tereit is modernizálják. Szinte valamennyi hajó ablakára hőálló fólia kerül, ami energiatakarékosabb üzemelést tesz lehetővé.
A régi hajók rekonstrukciója mellett érkeznek az újak is, miután a Balatoni Hajózási Zrt. 2020 novemberében indított nyílt, európai uniós közbeszerzési eljárása eredményesen zárult. 2021-ben megkezdődhetett két 45 méteres komp és kettő 35 méteres katamarán gyártása. A kompok és katamaránok beszerzésén túl a következő években megújulnak a kikötők és a révállomások is.
Forrás: Sonline