A tervek szerint augusztus végéig, mintegy 100 millió forintos nagyságrendben létrejövő Légi Marketing Alap célja, hogy új légi járatokat csábítsanak Magyarországra. A megfelelő járattelítettséghez nélkülözhetetlen, hogy hazánk – mint turisztikai célterület – népszerűsítésére rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat megsokszorozzák azokon a küldőpiacokon, ahonnan az új járatok indítása várható. Az MT Zrt. vállalja a Légi Marketing Alap létrehozásának koordinálását, és a Budapest Winter Invasion kampányhoz hasonlóan az együttműködő partnerektől befolyt pénzösszeggel megegyező összeggel egészíti ki az alapot. Amint az alap rendelkezésre áll, az együttműködő partnerek létrehoznak egy marketingbizottságot, amely meghatározza az összeg konkrét felhasználásának módját, eszközeit és ütemezését. A konkrét légi járatok népszerűsítéséhez kapcsolódó desztinációsmarketing-tevékenység az MT Zrt. külképviseleteinek bevonásával valósul meg. Az érintett önkormányzatok és szolgáltatók hamarosan újabb megbeszélésen döntenek a kezdeményezésben részt vevő tagok hozzájárulásának mértékéről. A Légi Marketing Alap felhasználására 2008-ban kerül sor.
Légi Marketing Alap
Július 12-én Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) elnöke és Róna Iván az MT Zrt. vezérigazgatója Légi Marketing Alap létrehozásáról tárgyalt Siófokon a Balaton régió önkormányzataival, legjelentősebb turisztikai szolgáltatóival és a Fly Balaton Repülőtér képviselőjével.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren
A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói
Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain
A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.

Emirates és Visit Hungary megállapodás
Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát
A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.

Járattörlések a belgiumi repülőtéren
A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen
A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.