Kína ötödik legnagyobb gazdasági teljesítőképességű tartománya készen áll a légiközlekedési és teheráru szállítási kapcsolatok további fejlesztésére. Ennek alapjait fektette le az a közvetlen cargo repülőjárat, amelyet idén áprilisban indítottak el a kínai Csengcsou és Budapest között. Azóta heti két alkalommal közlekedik a Cargolux légitársaság Boeing B747F, egyenként 100 tonna szállítási kapacitású tehergépe a Henan tartományban fekvő Csengcsou és Budapest között. A jövőbeni fejlesztés, együttműködés és információcsere kereteit rögzítették abban a megállapodásban, amit Menczer Tamás külügyi államtitkár jelenlétében írt alá a Henan Tartomány Polgári Légiközlekedés Fejlesztési és Befektetési Ügynökség és a Budapest Airport vezetője a magyar fővárosban.
Ezt megelőzően mintegy 140 főnyi küldött és szakértő vett részt a Budapesten rendezett gazdasági fórumon. A kínai küldöttséget Jü Hung-csiu, Henan Tartomány Kínani Kommunista Párt Szervezete első titkárának a helyettese vezette. A Kína központi részén fekvő, alföldi tartomány, amely a Sárga-folyótól délre helyezkedik el, több mint százmillió embernek ad otthont és egyben az ötödik legnagyobb gazdasági teljesítményű kínai régió. A most aláírt dokumentum újabb lökést adhat a kínai-magyar légiszállítási kapcsolatoknak. Kína és Magyarország az idén ünnepli a diplomáciai kapcsolatok felvételének 70. évfordulóját.
„A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér ideális állomás a „Légi Selyemúton”, az Európa és Ázsia közötti kereskedelmi forgalom számára. A Henan tartományi légiközlekedés fejlesztési céggel most aláírt megállapodás fontos lépés a kínai partnerekkel folytatott együttműködésünk elmélyítésében és megerősíti Budapest, mint légi áruelosztó központ, vezető szerepét a régióban.” - hangsúlyozta az aláíráskor Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Arról is beszélt, hogy a Budapest Airport mintegy 15 milliárd forintot (kb. 46 millió eurót) fordított az új, BUD Cargo City nevű logisztikai központ megépítésére. A 21 000 négyzetméternyi cargo raktár és iroda, a 11 000 négyzetméternyi speditőr épület mellett 32 000 négyzetméternyi beton előteret is építenek, ahol párhuzamosan egyszerre két, egyenként 100 tonna kapacitású Boeing B747-8F típusú teherszállító óriásgépet lehet kiszolgálni. A létesítményt az év végén adják át a logisztikai cégeknek.