A 3,5 milliárd forint értékű beruházással integrált szolgáltatásokat nyújtó központ jött létre, amelyet az iparág nemzetközi szereplői vehetnek igénybe, de a fejlesztéssel a HungaroControl a saját piaci pozícióját és versenyképességét is erősítette.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára az eseményen azt mondta, Közép-Kelet Európa legmodernebb, világszínvonalú léginavigációs tudásközpontja jött létre, amelyet stratégiai fejlesztésnek tekintenek.
Az államtitkár sikertörténetnek nevezte az idén százéves magyar légiforgalmi irányítást. Kifejtette: az elmúlt öt évben egy másodperc késést sem okozott a szolgálat a légtérhasználóknak, miközben 11,5 százalékkal nőtt 2015-ben a forgalom, és az irányítók egy év alatt 730 ezer légi járművet kezeltek.
A szakszolgálat élen jár a csúcstechnológia fejlesztésében és nemzetközi együttműködésekben, és ezek mind azt szolgálják, hogy a HungaroControl meghatározó szereplő legyen az európai légiközlekedésben - tette hozzá.
Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a növekvő kihívásokra innovatív fejlesztésekkel, partnerkapcsolatok kialakításával, hatékonyságjavító intézkedésekkel reagáltak.
Hangsúlyozta, hogy a jövőben is az egységes európai égbolt (Single European Sky) fogja meghatározni az európai légiközlekedést, amelynek hatásaként konszolidáció várható, ezért a HungaroControl már most be akarja bizonyítani, hogy hasznos szereplője a légiközlekedésnek.
A Léginavigációs Akadémia 350 négyzetméteren, 34 szimulátorállással és két 180 fokos, háromdimenziós képi megjelenítéssel rendelkező toronyszimulátorral rendelkezik. Emellett a kutatás-fejlesztési és szimulációs központ egyidejűleg 34 irányítói és 26 álpilóta munkaállomással szolgálja ki az igényeket. A radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ vészhelyzet esetén 6 óra átállással éles működésre is képes. A munkaállomásokra a Matias nevű irányító szoftvert telepítették, amelyet az irányítók éles helyzetben használnak.
Forrás: MTI