Tehát október 20-tól, ha bárki, aki elektromos bringával, robogóval vagy autóval közlekedik és a környéken fogy el a delej járművéből, nyugodt szívvel járulhat a budapesti Kempinski szálloda 7 elektromos töltőállásának valamelyikéhez.
A 7 állásból 4 a szálloda forgalmi előterén várja a lemerült akkumulátorokat, egy-egy gyors- valamint egy-egy normál tölővel. További három állás éjszakai töltésre a szálloda garázsában vehető igénybe.
A „tankolás” 2012 végéig egy fabatkába sem kerül majd, de a tervek szerint azt követően is csökkentett áron kapják majd az áramot a kuncsaftok - tudtuk meg a Konrad Kreuzertől, a projektben partnerként együttműködő E.ON Hungária Zrt. igazgatóságának elnökétől. Mi több, az elektromos autót használók hatalmas kedvezményeket kapnak - áruta el az átadási ceremónián szintén megjelent Rogán Antal, az V. kerület polgármestere- Mint Rogán beavatott: az e-autók tulajdonosai mentesülhetnek a regisztrációs adó, gépjármű átírási illeték, gépjármű adó és parkolási díj alól. Így az üzembentartása ezeknek a gépkocsiknak egész kedvező, mi több, 100 kilométert nagyjából 1000 forintért tehet meg vele az ember.
Delejjel Bécsig
Ez nem is árt, mivel a legolcsóbb ilyen autó is 8 millió forintért cserél gazdát - derült ki a sajtótájékoztató során. Ugyanakkor az e-autózás egyelőre még csak a városon belüli közlekedésben hatékony az autók rövidebb - 130 kilométeres - hatótávolsága illetve a töltő infrastruktúra fejletlensége miatt. Ezen kíván változtatni az E.ON, mely még idén megkezdi a Bécs-Budapest útvonal elektromos töltőállomásokkal történő felszerelését. Ez akár a töltőállomásoknak otthont adó települések turizmusának is kedvez, mivel a töltés idejét az embereknek el kell ütni valahogy - tette hozzá Kreuzer. Ugyanakkor az is kiderült, hogy ma már akár 25 perc alatt fel lehet tölteni egy autó aksiját. Ezzel leginkább a töltőállomás melletti presszó jár majd legjobban.
2. lépcső
„Az áttörés második lépcsője lesz, ha a tömegközlekedésben is elterjed a e-mobilitás” - mondta Rogán hozzátéve, hogy bár erre még néhány évet várni kell, de akár a Budai Várban és a Belvárosban elektromos buszok is közlekedhetnek. Ennél hamarabb valósulhat meg a polgármester szerint a töltők által is megtámogatott, kisebb méretű elektromos járművek kölcsönzési hálózata. Azaz e-bringák és robogók.