Lépnie kellett a Budapest Airportnak a sorozatos késések miatt

Lépett is. Keleti kényelem, nyugati nyugalom várja mostantól kezdve a késve induló gépükre várakozó utasokat? Ami tény, segítőpontokat alakítottak ki a járatkésések miatt a repülőtéren várakozó utasoknak.

Mint ezzel kapcsolatos közleményükben megjegyzik, az elmúlt napokban jelentős mennyiségű járatkéséssel és -törléssel kellett számolnia a légi utasoknak Európa-szerte, így Budapesten is. Azt írják, számukra ebben a helyzetben különösen fontos, hogy az utasairól megfelelően gondoskodjanak, ezért

a menedzsment azonnali döntését követően a repülőtéren egy-egy dedikált várakozóterületet jelölt ki 2A és 2B terminálokon.

Itt az arra jogosult utasok kényelmesen tudnak várakozni, pihenni, a repülőtér üzemeltető szükség esetén ételt és italt oszt, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt, pelenkát és törlőkendőt biztosít. A zónákban tartózkodók emellett gyorsabban juthatnak hozzá a járatukat érintő legfrissebb információkhoz. 

Forrás: Budapest Airport
Forrás: Budapest Airport

Mint írják, a légiközlekedésben kontinens-szerte tapasztalt járatkésések és járattörlések miatt az utasok gyakran hosszú órákon keresztül a repülőtereken várakoznak. Ez a tendencia Budapesten is tapasztalható, ezért a Budapest Airport 

a repülőtér üzemeltető két, BUD:carezone névre keresztelt segítőpontot alakított ki a tranzitterületen, amelyet szükség esetén további egy egységgel bővít.

A légitársaság, a földi kiszolgáló vállalat vagy a Budapest Airport (BA) személyzete hangosbemondás útján vagy személyesen tájékoztatja az érintett utasokat arról, ha a segítőpontokat igénybe vehetik. A zónákban a járatkésés miatt várakozó utasoknak folyamatosan információt adnak, valamint szükség esetén szendvicset, vizet, a kisgyermekeseknek pedig pelenkát, bébiételt és törlőkendőt is biztosít. A Budapest Airport már eddig is 7500 palack vizet osztanak a várakozóknak, és a készleteket folyamatosan tölti fel, hogy a megfelelő mennyiségű palackozott víz folyamatosan rendelkezésre álljon. Mindezeken felül

a vállalat kényelmesebb, magastámlás székeket, fekvő-ülő ágyakat, telefontöltőket biztosít, továbbá korlátlan wi-fi hozzáférést tesz elérhetővé a repülőtér teljes területén.

A helyszínen a napokban kihelyezésre kerülő QR-kód beolvasásával az utasok járatkésésekkel és –törlésekkel kapcsolatos hasznos információkat találnak és a gyakran felmerülő kérdésekre is választ kapnak telefonos elérhetőségekkel. Emellett termináltérkép is segíti majd őket abban, hogy a számukra fontos szolgáltatásokat – például mosdókat, baba-mama szobákat, teraszokat, éttermeket - könnyebben megtalálják.

Mindenkori prioritásként kezeljük, hogy repülőtér üzemeltetőként akár a felelősségi körünkön túlmutatóan is magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtsunk az utasoknak. Most, amikor sokaknak a járatkésések miatt a repülőtéren kell várakozniuk, a segítőpontok felállításával a lehető leggyorsabban reagáltunk a helyzetre 

- mondta Francois Berisot, a Budapest Airport újonnan kinevezett vezérigazgatója.

A Budapest Airport a jelenlegi helyzetben azt tanácsolja az utasoknak, hogy

utazásuk szervezésekor a rugalmasan módosítható foglalásokat részesítsék előnyben, érkezzenek időben (legalább a járat indulása előtt 2,5 órával) a repülőtérre, és folyamatosan figyeljék a légitársaságoktól kapott információkat, valamint a repülőtéren a földi kiszolgáló vállalat munkatársainak tájékoztatását. A kézipoggyászba minden olyan személyes dolgot, egészségügyi felszerelést, gyógyszert (ami a biztonsági ellenőrzésen átvihető) érdemes bepakolni, amire az utasnak szüksége van, illetve nélkülözhetetlen akár egy több órás repülőtéri tartózkodás esetén.

Az eddigi tapasztalatok alapján a kora hajnali, reggeli és délelőtti járatok nagyobb biztonsággal indulnak el menetrend szerint, ezek esetében nincsenek, vagy csak minimálisak a késések. Általánosságban elmondható, hogy

minél több fordulót teljesít egy járat, annál nagyobb eséllyel gyűjt késést a nap végére. Az időjárás azonban mindig kiszámíthatatlan tényező, így egy nagyobb vihar vagy zivatar a reggeli járatok esetében is okozhat késést.

A légiközlekedés minimum négyszereplős folyamat: a repülőtér, a légitársaságok, a földi kiszolgálók és a légiforgalmi irányítók felelnek az utasok biztonságos repüléséért, az ő hatásköreiket egészítik ki a hatósági szerepkörök.

 


A Boeing elismeri bűnösségét, de megússza az áldozatok családja által kért büntetést

A Boeing elismeri bűnösségét, de megússza az áldozatok családja által kért büntetést 

A mulasztás és a pénzbírság azonban nem elégítette ki az áldozatok családjait.
Milyen jogvédelem illeti meg azt, akinek késve indul vagy törlik a járatát?

Milyen jogvédelem illeti meg azt, akinek késve indul vagy törlik a járatát? 

Az egyre növekvő számú járatkésések és járattörlések okán az elmúlt hétvégéig nyolc új vizsgálat indult, így összesen jelen pillanatban tizenegy vizsgálat van folyamatban a fogyasztóvédelmi hatóságnál.
Fogyasztóvédelmi vizsgálatok sora a légitársaságok ellen

Fogyasztóvédelmi vizsgálatok sora a légitársaságok ellen 

Komoly büntetésekre számíthatnak a légitársaságok.
Újabb zenélő út készül az országban, hamarosan átadják az utazóknak

Újabb zenélő út készül az országban, hamarosan átadják az utazóknak 

Ezúttal Heves vármegyében készül, és július végétől igazi nagy rockslágert játszik majd.
A világ legnevesebb csokikészítőinek alkotásai a légitársaság fedélzetén

A világ legnevesebb csokikészítőinek alkotásai a légitársaság fedélzetén 

Az édes ízekre vágyók valamennyi utasosztályon kedvükre válogathatnak a csokoládés finomságok közül.
Olaszország egyik legnépszerűbb úti célja júliusban saját repülőteret kap

Olaszország egyik legnépszerűbb úti célja júliusban saját repülőteret kap 

Salerno megújítja repülőterének arculatát, és júliustól  kereskedelmi repülőtérként nyitja meg kapuit.
Ez a nyaraló úti cél is bekerül ősztől a WIZZ kínálatába

Ez a nyaraló úti cél is bekerül ősztől a WIZZ kínálatába 

Gran Canariát köti össze a légitársaság októbertől Budapesttel.
Az EU jóváhagyta két európai légitársaság egyesítését

Az EU jóváhagyta két európai légitársaság egyesítését 

A Lufthansa szerdán megkapta az EU jóváhagyását az olasz állami tulajdonú ITA Airways 41 százalékos részesedésének megvásárlására.
Távozik posztjáról a Wizz Air első embere

Távozik posztjáról a Wizz Air első embere 

Vele együtt több topmenedzser pozícióban szintén történt változás.
Három új úti cél az ultrafapados légitársaság kínálatában

Három új úti cél az ultrafapados légitársaság kínálatában 

Brassó, Bukarest és Jereván is elérhető lesz a kínálatban.

Interjú

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is. 
Gottwald Szilárd: „Azért dolgozunk, hogy a vendég jól érezze magát”

Gottwald Szilárd: „Azért dolgozunk, hogy a vendég jól érezze magát” 

Legújabb fejlesztéseikről és a hotel bővítéséről Gottwald Szilárddal beszélgettünk.