Betonfelület karbantartás, a betonlapok közti dilatációk cseréje és egyéb karbantartási munkák miatt március utolsó hetétől április első hetének végéig lezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályáját. A futópályák lezárására a maximális repülésbiztonsági színvonal fenntartása miatt van szükség. A hosszabbik, 2. futópályát május végén zárja le a Budapest Airport - itt az általános karbantartás mellett fejlesztési munkákat is végez az üzemeltető. Korszerűsítik a futópályatengely menti fénytechnikai rendszert, amelynek köszönhetően csökkenhet a repülőtér energiafogyasztása.
A gurulóút és a futópálya csatlakozásának közelében kialakított, a repülőgépek közvetlenül a felszállás előtti várakozására kijelölt pontot a fejlesztések keretében közelebb hozzák a futópályához, így a repülőgépeknek a felszállási engedély megadását követően a korábbinál rövidebb utat kell megtenniük a futópályáig. Ezzel – a hatékonyabb repülőtéri infrastruktúrának köszönhetően - csökken az egyes járatok fordulóideje. A Budapest Airport a legmagasabb repülőtéri biztonsági színvonal fenntartása érdekében minden évben – szükség szerint akár gyakrabban is - korszerűsíti és karbantartja a futópályákat és gurulóutakat. A tavalyi évben fejeződött be a legmodernebb műszeres leszállító rendszer telepítése, amely kedvezőtlen látási viszonyok mellett segíti a repülőgépek biztonságos fel-és leszállását. Az idei munkálatokat úgy időzítette a Budapest Airport, hogy mind az 1., mind a 2. futópályát még a nyári csúcsidőszak előtt újra átadhassák a forgalomnak.
Forrás: Turizmus Online