Lufthansa: bioüzemanyaggal menetrendszerint

A Lufthansa pénteken fél éves bioüzemanyag-próbaüzemet indított menetrendszerinti járatainál.

A D-AIDG lajstromjelű Lufthansa Airbus A321 napi négy alkalommal teszi meg a Hamburg-Frankfurt-Hamburg távolságot, úgy, hogy egyik hajtóművében normál és bioüzemanyag 1:1 arányú keverékét használnak. A sugárhajtású gépek hajtóművének bioüzemanyagát az Amerikai Anyagvizsgálati Társaság (ASTM - American Society for Testing and Materials) is jóváhagyta. 

A hagyományos kerozinhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező biokerozin bármilyen repülőgéptípushoz használható, a gép, vagy akár a hajtóművek módosítása nélkül. A hat hónapos tesztüzem első, LH 013 számú járata pénteken 11 óra 15 perckor indul Hamburgból Frankfurtba. A bioüzemanyag használata mintegy 1500 tonnával csökkenti a Lufthansa széndioxid-kibocsátását a tesztidőszakban. 

„A fél éves tesztüzemmel az a célunk, hogy kiderítsük, hogyan befolyásolja a bioüzemanyag használata a repülőgép-hajtóművek karbantartását és élettartamát” – mondta Dr. Christoph Franz, a Lufthansa Csoport elnök-vezérigazgatója.  

A Lufthansa által használt, tiszta biomasszából (folyósított biomasszából) előállított bioszintetikus kerozin kutyatejből és gomborkából sajtolt olajat és állati zsiradékot tartalmaz. A bioüzemanyag beszerzésekor a Lufthansa ügyel arra, hogy a termék fenntartható ellátási és előállítási folyamatból származzon. A szállítóknak bizonyítaniuk kell folyamataik fenntarthatóságát, és meg kell felelniük az Európai Parlament és a Tanács fenntartható energiagazdálkodásról szóló irányelvében lefektetett kritériumoknak.

A Lufthansa által felhasznált üzemanyagot a finn Neste Oil olajtársaság állítja elő. A Neste széleskörű tapasztalattal rendelkezik a bioüzemanyag-gyártás területén és hosszú évek óta tart fent sikeres partnerkapcsolatot a Lufthansával. 

A Lufthansa körülbelül 6,6 millió euróra becsüli a bioüzemanyag-projekt összköltségét. A Német Szövetségi Gazdasági és Technológiai Minisztérium 2,5 millió euróval támogatta a projektet, amely a nagyszabású FAIR (Future Aircraft Research) program része. A FAIR program a bioüzemanyagok kompatibilitása mellett olyan kérdéseket is vizsgál, mint például az új meghajtási és repülőgép-koncepciókat, illetve más alternatív üzemanyagok – például a cseppfolyósított földgáz, az LNG – használatát. 

A bioszintetikus kerozin használata a Lufthansa négy pilléren nyugvó klímavédelmi stratégiájának egyik eleme. A stratégia célja a légi közlekedési szektor teljes széndioxid-kibocsátásának mérséklése. A Lufthansa többféle intézkedéssel – például flottája folyamatos modernizálásával, a repülőgépek és a hajtóművek műszaki tökéletesítésével, üzemeltetési módszerekkel (hajtómű-mosás), könnyebb anyagok használatával és infrastruktúra-fejlesztésekkel – törekszik a stratégiában lefektetett ambiciózus környezetvédelmi célok megvalósítására. A Lufthansa 1991 óta több mint 30 százalékkal javította üzemanyag-felhasználásának hatékonyságát új technológiák bevezetésével. így a társaság ma már átlagosan csupán 4,2 liter kerozint éget el 100 utaskilométeren.


Különleges alkalmakra járatindítás a tengerentúlra

Különleges alkalmakra járatindítás a tengerentúlra 

A Cannes-i Filmfesztivál, a Formula-1-es Monacói Nagydíj, valamint a Cannes Lions PR és kreatív verseny miatt az Air France közvetlen járatot indít Los Angeles, valamint New York és Nizza között.
Tiltólistás élelmiszerek a koreai reptereken

Tiltólistás élelmiszerek a koreai reptereken 

A repülőtér biztonsági személyzete összesen 10,7 tonna kimchit foglalt le az utasoktól.
A Ryanair válaszlépése az adóemelésre: járatcsökkentés Dániában

A Ryanair válaszlépése az adóemelésre: járatcsökkentés Dániában  

Bejelentették: 2025 március végétől megszüntetik járataikat Aalborgba, valamint bezárják billundi bázisukat.
Erre készüljön: hétvégén lezárják a Lánchidat és a pesti alsó rakpartot

Erre készüljön: hétvégén lezárják a Lánchidat és a pesti alsó rakpartot 

A közlemény szerint a híd péntek éjféltől hétfő hajnali 4 óráig lesz lezárva.
Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban

Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban 

A Turkish Airlines február 5-én megnyitotta az eddigi legnagyobb külföldi lounge-át a Narita Nemzetközi Repülőtéren.
MÁV: a használt mozdony is jobb, mint a semmi

MÁV: a használt mozdony is jobb, mint a semmi 

A MÁV-nak egyre sürgetőbbé vált az új flotta.
Itt az igazság a légifolyosókról és a szabad légtérhasználatról

Itt az igazság a légifolyosókról és a szabad légtérhasználatról 

Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát.
Járatindítás két angliai célállomásra

Járatindítás két angliai célállomásra 

A Jet2.com új járatokat indít az East Midlands Repülőtérre és Newcastle-be.
Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben

Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben 

A Budapesti Békéltető Testülethez beadott kérelmek tekintetében kiugróan magas volt a járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos panaszok száma.
MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége!

MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége! 

Nagy felháborodást váltott ki a napokban az egyik internetes oldalon felröppent hír.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.